درجه‌بندی گروه الف و ب از نظر میزان اهمیت و تاثیرگذاری اطلاعات شرکت‌ها صورت گرفته است. در قوانین بازار سرمایه به طور مصداقی، اشکال و مواردی که باید در گروه الف یا ب قرار گیرند به طور مفصل مشخص شده است. هر کدام از این اطلاعیه‌ها شرایط و قوانین خود را در زمینه نحوه بسته و باز شدن نماد و همین‌طور دامنه نوسان آنها دارند.

دو نمونه از اطلاعیه‌های گروه الف مربوط به شرکت‌های سیمانی بود همان‌طور پیش‌تر در خصوص شرکت سیمان سفید نی‌ریز اطلاع‌رسانی شده بود خبر از افزایش ۳۵ درصدی قیمت سیمان سفید فله دادند. مجوز این افزایش قیمت از سوی انجمن صنفی این صنعت صادر شده و طبیعتا همه کارخانه‌ها این محصول را دربرمی‌گیرد و از همین رو ناگزیرند که اطلاعیه‌ای در ارتباط با تاثیرات مالی این تصمیم جدید ارائه دهند. اما دو شرکت اخیر سیمان ساوه و سیمان هستند که اطلاعیه گروه الف منتشر کرده‌اند.طبق اطلاعیه ۱۹ درصد از کل تولیدات سیمان ساوه و همین‌طور ۹۹ درصد از ارزش کل تولیدات سیمان لارستان را سیمان سفید فله تشکیل می‌داده است. این موضوع نشان می‌دهد که تاثیر مالی این اقدام تا چه اندازه روی  درآمدهای شرکت‌های یادشده متفاوت خواهد بود. البته برای این هدف لازم است بدانیم که این درصدها در میزان ارزش‌ها به چه صورت هستند. طبق داده‌های یادشده سیمان ساوه در سال مالی گذشته از محل فروش سیمان سفید ۹/ ۷۳ میلیارد تومان و سیمان لارستان به میزان ۳/ ۵۷ میلیارد تومان درآمد داشته است.

اطلاعیه‌های گروه الف دیگر از سوی نماد «ولوین» یا همان شرکت لیزینگ اقتصاد نوین و با موضوع «انعقاد قرارداد مهم» منتشر شده است. قرارداد یادشده در ارتباط با اعطای تسهیلات مالی لیزینگ به متقاضیان خرید محصولات تولیدی یا وارداتی شرکت سایپا دیزل (سهامی عام) امضا شده است. مبلغ درنظر گرفته شده برای این تسهیلات ۲۱۰ میلیارد تومان بوده و گفته شده به دو شکل تنظیم خواهد شد. «ارائه تسهیلات مالی به متقاضیان خرید محصولات تولیدی یا وارداتی شرکت سایپا دیزل (سهامی عام) با رعایت کامل دستورالعمل‌های لیزینگ و بازپرداخت اقساط آن ظرف مدت حداکثر ۴۸ ماه، همین‌طور اعطای تسهیلات مالی به متقاضیان خرید محصولات تولیدی یا وارداتی (کامیونت foton) شرکت سایپا دیزل (سهامی عام) در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک.» گفته شده، آثار سود و زیانی قرارداد فوق‌الذکر متاثر از حجم فعالیت و میزان اعطای تسهیلات است.

تنها اطلاعیه گروه ب هم از سوی شرکت فولاد افزا سپاهان و با موضوع «تمدید قرارداد» منتشر شده است. در این خصوص تنها توضیح داده شده که « قرار داد تیپ BOT با مجتمع فولاد مبارکه در خصوص تولید دولومیت تا یکم تیر ماه سال جاری تمدید شده است.»