چکاپا

 گروه صنایع کاغذ پارس که در بین صنعت کاغذ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت از لحاظ ارزش بازاری شناخته می‌شود، طی عملکرد یک ماهه خود در اسفند سال ۹۹ توانست ۸۴ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این درحالی است که در بهمن ماه درآمد شرکت ۷۶ میلیارد تومان ثبت شده بود که با این احتساب شاهد افزایش ۹ درصدی درآمد در اسفند هستیم. شرکت در اسفند ماه ۶ هزار و ۹۱ تن تولید داشته که از این مقدار موفق به فروش ۶ هزار و ۷۵ تن شده است. «چکاپا» در سال مالی ۹۹ به‌طور متوسط هر ماه ۴ هزار و ۹۳۲ تن تولید داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۸۹‌درصد افزایش یافته است. شرکت سال مالی گذشته خود را با متوسط فروش ۵۶ میلیارد تومان به پایان رساند. بر این اساس درآمد اسفند ماه شرکت ۵۴‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بوده است. بیشترین میزان درآمد شرکت متعلق به ماه اسفند بود. بر اساس آمار و ارقام فروش شرکت، ۹‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۹۱‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. در کل سال ۹۹، معادل ۹۳ درصد از درآمد شرکت اختصاص به فروش داخلی دارد. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۷۶‌درصدی داشته است.

 چکاوه

درآمد ماهانه صنایع کاغذ‌سازی کاوه در اسفند ماه سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان ثبت شده است که نسبت به بهمن ماه ۹۹ افزایش ۲۱‌درصدی داشت. این شرکت که به‌عنوان دومین شرکت از لحاظ ارزش بازاری در این صنعت شناخته می‌شود، تنها دو محصول را به بازار ارائه می‌کنند. این دو محصول عبارتند از فلوتینگ و کاغذ قهوه‌ای که در اسفند ۷۸ درصد از درآمد شرکت به فروش فلوتینگ اختصاص یافت. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۲۱۹‌درصد افزایش یافته است. میانگین فروش شرکت در سال ۹۹، معادل ۱۸ میلیارد تومان بوده که با این حساب درآمد اسفند ماه شرکت ۵۲‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ است. همچنین گفتنی است تمامی درآمد شرکت چه در اسفند چه در کل سال گذشته از طریق فروش صادراتی به دست آمده است. چکاوه با سرمایه ثبتی ۲۵ میلیارد تومان از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۲۲۰.۳۹ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۱۰۷‌درصدی داشته است.

چکارن

شرکت کارتن ایران که به‌عنوان کوچک‌ترین شرکت این صنعت از لحاظ ارزش بازار شناخته می‌شود، در اسفند ماه درآمدی در حدود ۲۳ میلیارد تومان کسب کرده که با احتساب درآمد ۱۹ میلیاردی بهمن ماه، شاهد افزایش ۲۱ درصدی نسبت به ماه بهمن هستیم. این شرکت که انواع ورق و کارتن را تولید می‌کند و از لحاظ محصول تولیدی با دو شرکت قبل تفاوت دارد، بیشترین میزان تولید شرکت به انواع کارتن اختصاص یافته است. ۱۷ میلیارد از ۱۹ میلیارد درآمد اسفند شرکت اختصاص به انواع کارتن یافته است. میزان تولید شرکت در اسفند ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کل تولید در سال ۹۹ بود. همچنین میانگین درآمد شرکت در سال ۹۹، معادل ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شده است که درآمد اسفند ماه شرکت ۷۲‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بود. تمامی درآمد شرکت چه در اسفند چه در کل سال ۹۹ از طریق فروش داخلی به دست آمده است. «چکارن» با سرمایه ثبتی ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۶۷‌درصدی ثبت کرده است.