افزایش ۳۰ درصدی قیمت «شرنگی»

شرکت صنعتی و شیمیایی شرنگی از دریافت مجوز تغییر در نرخ فروش محصولات خود خبر داده است. از آنجا که درصد تغییر قیمت بالای ۱۰ درصد بوده، این شرکت مطابق قوانین بازار ملزم به ارائه اطلاعات با اهمیت گروه الف شده است. طبق اطلاعیه یادشده نرخ فروش کلیه رنگ‌های ساختمانی این شرکت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه به‌طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است. این مجوز از سوی هیات‌مدیره و تعاونی تولیدکنندگان رنگ صادر شده است.

برای درک مقیاس تاثیرگذاری مالی این اتفاق بر شرکت باید بدانیم که محصولات مشمول افزایش قیمت در سال مالی گذشته به میزان ۹۲ درصد از کل درآمد شرکت را به خود اختصاص داده است. به بیان دیگر درآمد شرکت صنعتی و شیمیایی شرنگی در سال مالی قبل از محل فروش این محصولات به میزان ۴۱ میلیارد تومان بوده است.

واگذاری دو قطعه زمین از سوی موسسه ملل

طبق یک اطلاعیه گروه الف دیگر، موسسه ملل اقدام به واگذاری و فروش ۵/ ۵ دانگ از دو قطعه زمین تملیکی به مساحت ۱۰.۳۱۳ مترمربع کرده است. بر اساس این اطلاعیه دو قطعه زمین مذکور با بهای تمام شده ۳.۱۴۰ میلیارد ریال، به مبلغ ۱۰.۰۰۴ میلیارد ریال فروش رفته و مبلغ ۶.۸۶۴ میلیارد ریال سود حاصله در دفاتر موسسه ثبت شده است. شرکت تامین ماسه ریخته‌گری یکی دیگر از اطلاعیه‌های گروه الف روز گذشته بود که در آن از نتایج برگزاری مناقصه خود خبر داده است. این مناقصه ۳/ ۹ میلیارد تومانی در ۱۱ اردیبهشت به منظور واسپاری «حمل و بارگیری مواد معدنی از معادن به کارخانه واقع در فیروزکوه» برگزار شده بود که در نهایت یک شخص حقیقی به عنوان برنده اعلام شده است.

اطلاعیه‌های با اهمیت گروه ب

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در یک اطلاعیه از خرید «اقلام نسوز و اجرای عملیات نسوز تاندیش» در یک مناقصه خبر داده است. این مناقصه در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد، از همین رو اعلام نتایج به صورت رسمی در تاریخ ۲۰/ ۰۲/ ۱۴۰۰ به این شرکت ابلاغ شده است. مبلغ این قرارداد ۱۴۹ میلیارد تومان عنوان شده است.  پیشنهاد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها هم موضوع یکی دیگر از اطلاعیه‌های گروه ب روز گذشته بود که از سوی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان منتشر شده است. این اطلاعیه در زمینه رقم این افزایش سرمایه و دلایل آن سخنی به میان نیاورده است.  شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان هم از تصویب هیات‌مدیره برای اجرای دو طرح توسعه جدید اطلاع داده است. در این اطلاعیه گفته شده هیات‌مدیره این شـرکت با اجرای دو طرح اتیلن اکساید و اتین پروپیلن دی ان مونومر (EPDM) موافقت کرده است.