«کگل»

درآمد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که ششمین شرکت بزرگ بازار سرمایه از لحاظ ارزش بازاری است،‌در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان ثبت شد. درآمد فروردین ماه شرکت در مقایسه با اسفند ماه سال گذشته با افزایش ۱۱ درصدی مواجه شده است. محصول «گندله» با ۸۰ درصد بیشترین درصد از درآمد فروردین را به خود اختصاص داد. «کگل» توانست در فروردین ماه ۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۹۲ تن محصول تولید کند که موفق به فروش یک میلیون و ۲۰۶ و ۳۳۴ تن محصول شد. مقایسه میزان فروش فروردین با اسفند شرکت نشان از رشد ۱۱۵ هزار تنی محصولات می‌دهد. اما با این وجود، میزان فروش محصولات در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به میانگین سال گذشته نزدیک ۷ درصد کمتر است.

میانگین نرخ فروش محصولات در فروردین ماه یک میلیون و ۷۰۹ هزار تومان به ازای هر تن بود که در مقایسه با اسفند ماه با کاهش ناچیزی روبه‌رو شد. مقایسه فروش شرکت در فروردین ماه ۱۴۰۰ با فروردین ماه سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۸۸‌درصد افزایش یافته است. گفتنی است تمامی درآمد شرکت از طریق فروش داخلی حاصل شده است. باید به این نکته اشاره کرد که شرکت در سال مالی گذشته مبلغ ۲۹ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۱۲۸‌درصدی داشته است.  

«کچاد»

شرکت چادر ملو دومین شرکت صنعت استخراج کانه‌های فلزی از لحاظ ارزش بازاری است که در فروردین ماه سال جاری موفق به کسب درآمد ۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومانی شد. برخلاف «کگل» که فروردینی بهتر نسبت به اسفند ماه داشت،‌ این شرکت در ماه گذشته در مقایسه با اسفند ماه با افت ۲۰ درصدی در درآمد مواجه شد. «کنسانتره» که بیشترین درصد از درآمد شرکت را تشکیل داده است و همچنین به عنوان محصولات ابتدای زنجیره تولید شناخته می‌شود در فروردین ۸۶۳ هزار تن تولید شده است که این عدد به طور متوسط برای هر ماه در سال گذشته ۸۷۰ هزار تن بود. میزان فروش شرکت در فروردین ماه یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن ثبت شده است که در مقایسه با اسفند ماه کاهش ۲۳ درصدی و در مقایسه با متوسط فروش سال ۹۹ افت ۱۱ درصدی داشت. از دلایل افت درآمد شرکت علاوه بر کاهش فروش شرکت می‌توان به کاهش قیمت شمش فولادی در فروردین نیز اشاره کرد. یک درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۹۹‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است.