«شصدف»

شرکت صنعتی دوده‌فام که با نماد «شصدف» در بازار سرمایه معامله می‌شود؛ بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده دوده صنعتی است که در ماه فروردین موفق به کسب ۸۶میلیارد و ۵۰۱ میلیون تومان درآمد شد.

 تنها محصولی که این شرکت در فروردین ماه به فروش رساند دوده صنعتی بود که میزان آن برای فروش داخلی یک‌هزار و ۵۶۳ تن و برای فروش صادراتی ۲ هزار و ۲۴۹ تن ثبت شده است. نرخ فروش این محصول در فروردین ماه برای فروش داخلی ۲۲ میلیون و ۱۹۷ هزار تومان به ازای هر تن و برای فروش صادراتی ۲۳ میلیون و ۳۵هزار تومان به ازای

هر تن بود.

این شرکت موفق به تولید ۳ هزار و ۷۷۶ تن دوده صنعتی در فروردین شد. با مقایسه گزارش عملکرد فروردین‌۱۴۰۰ و اسفند ۹۹ شرکت متوجه خواهیم شد که علاوه‌بر افزایش فروش محصولات به میزان ۶۸۴ تنی، نرخ فروش محصولات نیز به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای فروش داخلی و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای فروش صادراتی افزایش داشته است.

همچنین تولیدات شرکت در فروردین‌ماه افزایش ۲۱ درصدی را ثبت کرد. در مجموع درآمد فروردین ماه نسبت به اسفند ۹۹ با رشد ۵/ ۴۹ درصد همراه شد. مقایسه فروش شرکت در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با فروردین سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۲۳۲‌درصد افزایش یافته است.

۶۰‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۴۰‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است. گفتنی است که مجموع درآمد شرکت در سال ۹۹ مبلغ ۵۲۱ میلیارد تومان بود که انتظار می‌رود این عدد در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

  «شکربن»

درآمد ماهانه شرکت کربن ایران دیگر تولید کننده دوده صنعتی در فروردین ماه سال جاری مبلغ ۶۲ میلیارد تومان بود. این درحالی است که درآمد شرکت در اسفند ماه سال گذشته ۹۹ میلیارد تومان بود که نشان از افت ۳۷ درصدی درآمد فروردین ماه نسبت به اسفند است.

این شرکت تولیدکننده دوده صنعتی، در فروردین ماه ۳هزار و ۶۱۰ تن دوده تولید کرد و موفق به فروش ۲ هزار و ۸۶۶ تن شد. از این مقدار فروخته‌شده یک‌هزار و ۹۱۷ تن برای فروش داخلی و ۹۴۹ تن برای صادرات بود.

این درحالی است که این شرکت در اسفند‌ماه موفق به فروش ۴ هزار و ۸۴۵ تن شده بود.

نرخ فروش دوده «شکربن» در فروردین ماه برای فروش داخلی ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای فروش صادراتی ۲۲ میلیون تومان بود. این درحالی است که با مقایسه گزارش عملکرد اسفند‌ماه سال‌گذشته متوجه افزایش ۹۰۰ هزار تومانی نرخ دوده داخلی و یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی برای دوده صادراتی خواهیم شد.

مقایسه فروش شرکت در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با فروردین‌ماه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۸۶‌درصد افزایش یافته است. مقدار ۳۳‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش صادراتی و ۶۷‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است.

گفتنی است درآمد سال‌۹۹ «شکربن» مبلغ ۵۹۶ میلیارد تومان ثبت شده است.