«سمازن»

درآمد شرکت سیمان مازندران با ارزش بازاری یک هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان در یک ماه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ‌ماه مبلغ ۸۶ میلیارد تومان بود که در مقایسه با اولین ماه سال جاری رشد ۲۷ درصدی به حساب می‌آید. این شرکت تولیدی، در اردیبهشت ماه در مجموع ۴۳۵ هزار و ۹۰۰ تن محصول تولید کرد که از این مقدار موفق به فروش ۲۲۰هزار و ۴۹۵تن محصول شد.

سیمان پاکتی داخلی بیشترین درصد از درآمد اردیبهشت شرکت را به خود اختصاص داد. افزایش ۲۶ درصدی درآمد اردیبهشت نسبت به فروردین سال جاری شرکت درحالی رخ داده است که میانگین نرخ فروش محصولات سیمانی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال افزایش نرخ در بعضی محصولات حدود ۴۰ درصد نیز ثبت شده است. میانگین نرخ فروش محصولات در فروردین‌ماه ۴۴۵ هزار تومان به ازای هر تن ثبت شده است. این عدد برای اسفند ماه ۳۶۰هزار تومان به ازای هر تن بود. مقایسه فروش شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۷۹‌درصد افزایش یافته است. مقدار ۲۰‌درصد از درآمد عملیاتی شرکت از طریق فروش صادراتی و ۸۰‌درصد از درآمد شرکت از طریق فروش داخلی بوده است.

فروش صادراتی شرکت در اردیبهشت ماه با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به فروردین روبه‌رو شد. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۲۸‌درصد محسوب می‌شود. گفتنی است درآمد اردیبهشت ماه شرکت نسبت به میانگین فروش شرکت در سال مالی جاری ۳۷ درصد بیشتر است.

«ستران»

سیمان تهران که یکی از نمادهای پربیننده صنعت خاکستری است در گزارش عملکرد یک‌ماه اردیبهشت خود درآمد ۱۰۷ میلیارد تومانی را ثبت کرده است. مقایسه عملکرد دو ماه اخیر این شرکت نشان می‌دهد که درآمد شرکت در اردیبهشت ماه پس از یک دوره نزولی ‌با افزایش ۸۲ درصدی نسبت به فروردین ماه مواجه شد. این شرکت که فروشنده تنها یک محصول است در اردیبهشت ماه موفق به فروش ۳۰۱ هزار و ۵۹ تن از این محصول شد. همچنین تولید شرکت در فروردین‌ماه به میزان ۳۱۰ هزار تن بود. میزان تولید و فروش شرکت برای اولین ماه سال ۱۴۰۰ به ترتیب عدد ۲۱۱ هزار تن و ۲۱۵ هزار تن ثبت شده است که نشان از رشد ۴۲ درصدی در تولید و ۴۰ درصدی در فروش دارد. نرخ فروش محصول در اردیبهشت ‌ماه عدد ۲۷۱هزار و ۶۱۷ تومان به ازای هر تن ثبت شده است.

این عدد برای اسفند سال گذشته ۳۵۵ هزار تومان به ازای هر تن بود. این داده‌ها نشان می‌دهد این شرکت علاوه بر افزایش میزان فروش با افزایش قیمت نیز مواجه شده است. مقایسه فروش شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با ماه مشابه در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۱۴‌درصد افزایش یافت. درآمد اردیبهشت ماه شرکت ۲۹‌درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۱۴۰۰ بود. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در مجموع مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۲۷درصدی را نشان می‌دهد.