واگذاری یک شرکت تابع تبرک

در این ارتباط شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک در اطلاعیه‌ای با درجه اهمیت گروه الف اعلام کرد که ۵/ ۹۹درصد ازشرکت مبین‌نگار بهناز را به قیمت هر سهم ۶۷۲۸ تومان واگذار کرده است. ارزش کل این معامله به میزان ۲/ ۱۸میلیارد تومان بوده که طبق نوشته این اطلاعیه بهای تمام شده آن برای تبرک ۷/ ۲ میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب این معامله برای شرکت تبرک به میزان ۵/ ۱۵میلیارد تومان سود در پی داشته است.   شرکت مبین نگار بهناز در سال ۱۳۹۰ به عنوان یک شرکت سهامی خاص به ثبت رسید.  این شرکت در حوزه‌های تولید انواع کمپوت کنسرو، رب‌گوجه‌فرنگی، مربا،ترشیجات، سس کنسانتره، پوره و کلیه مواد غذایی غیر گوشتی فعالیت می‌کند.

«ثبهساز» مالک ۱۰۰ درصد پروژه ونک شد

شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) هم یک اطلاعیه گروه الف منتشر کرده و در آن از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داده است. طبق این آگهی موضوع قرارداد یادشده «خرید قدرالسهم شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران در پروژه ونک به میزان ۱۷ درصد از کل ارزش پروژه توسط شرکت بهساز کاشانه تهران» بوده است. در نتیجه این قرارداد ۱۰۰درصد سهم پروژه ونک به شرکت بهساز کاشانه تهران تعلق خواهد گرفت.

طبق این اطلاعیه ارزش این ۱۷درصد به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که قرار است شرکت بهساز کاشانه تهران در ازای آن واحد‌های پروژه‌های شرکت بهساز کاشانه تهران به نام های«وطن - ستاری -گلدان -اینانلو» و «واگذاری قدرالسهم از پروژه‌های یاقوت پردیس - تیر» را که تقریبا ارزشی به همان میزان دارد، به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ساختمان سپهر تهران واگذار کند. شرکت لیزینگ ایران در یک اطلاعیه گروه الف از نتیجه مزایده‌ای که برای فروش یک دستگاه آپارتمان تملیکی برگزار کرده بود، خبر داد.  این آپارتمان واقع در شهر آمل به مبلغ ۷/ ۲ میلیارد تومان به یک شخص حقیقی به عنوان برنده مزایده واگذار شد. قرار است ۱۰درصد واریز به حساب جاری شرکت در زمان ارسال پاکت و مابقی در هنگام تنظیم سند رسمی و تحویل تسویه شود. گفته شده که خالص ارزش دفتری این دارایی ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. شرکت شاهد هم در اطلاعیه‌ای از صدور مجوز فعالیت بانکرینگ شرکت هرمز انرژی (از شرکت‌های تابعه شاهد) توسط شرکت ملی نفت ایران خبر داد. در پیوست این گزارش نامه رسمی شرکت ملی نفت خطاب به مدیر کل دفتر صادرات گمرک درج شده بودکه در آن گفته شده شرکت هرمز انرژی از شرکت‌های فعال در بانکرینگ است که اجازه فعالیت جهت سوخت‌رسانی بر اساس مقادیر قراردادی و برداشت محموله از مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از تاریخ یکم تیر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ را دارد. ضمنا در این نامه اعلام شده که حوزه فعالیت شرکت ذکر شده آب‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان است.