«شستا»

‌درحالی که افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در تاریخ ۲۶ خرداد به تصویب مجمع فوق‌العاده رسیده بود، روز گذشته در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. این افزایش سرمایه اولین افزایش سرمایه شرکت بعد از ورود به بازار سرمایه به حساب می‌آید. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری کشور از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش سرمایه به میزان ۷۷ درصد و معادل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و از محل اندوخته قانونی خواهد بود. باید منتظر ماندو دید بعد از افزایش سرمایه قیمت این نماد که از مرداد ماه سال گذشته افت بسیاری داشت به چه محدوده‌ای خواهد رسید؟

«فسرب»

‌با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار هیات‌مدیره شرکت گروه توسعه ملی سرب و روی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه خود را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. در اطلاعیه این شرکت آمده است که این افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی است که پس از چند بار اصلاح در مبلغ افزایش سرمایه در تاریخ ۱۰ تیر سال جاری به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور اطلاع‌رسانی می‌شود. سرمایه فعلی شرکت در سامانه کدال ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ثبت شده است که با احتساب افزایش به میزان ۱۰۰ میلیارد و ۶۷ میلیون تومان، سرمایه شرکت به بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان خواهد رسید. با توجه به قیمت پایانی روز گذشته سهم که ۷ هزار و ۲۳۶ تومان است بعد از افزایش سرمایه، قیمت تئوریک سهم (قیمت بعد از انجام افزایش سرمایه، بدون افت یا رشد) به عدد ۲هزار تومان می‌رسد.

«فرابورس»

در روز گذشته حسابرس و بازرس قانونی افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی شرکت فرابورس را از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها تایید کردند. این افزایش سرمایه که معادل ۴۲۰ میلیارد تومان است، باعث می‌شود سرمایه شرکت از ۲۸۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان برسد. این دومین افزایش سرمایه شرکت از زمان فعالیت این نماد در بازار سرمایه است. گفتنی است این افزایش سرمایه برای رعایت مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص تعیین حداقل سرمایه مطلوب بورسی‌‌ها خواهد بود.