مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، با حضور اعضای مجمع و ‌حضور ۶۴/ ۹۱ درصد سهامداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان مدیریت صنعتی برگزار و به صورت آنلاین نیز پخش ‌شد.

در این مجمع حسین صبوری مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و با اشاره به ارزش شرکت در بازار سرمایه گفت: ما توانستیم با توجه به وضعیت بد بورس خود را حفظ کنیم که این ارزش به ۲۱هزار و۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین این شرکت از لحاظ جایگاه در کسب‌وکار یکی از بزرگ‌ترین و اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور است که توانسته است رتبه ۳۵ را در بین صد شرکت برتر به دست آورد.

وی افزود: افق کوروش سال گذشته در روز ۷۶۰ هزار فاکتور صادر کرده است که این موضوع افزایش تعداد خرید در روز را به همراه داشته است.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با اشاره به ۴۶۰ شعبه در شهرهای مختلف گفت: در سال گذشته ۲۵۶۹ فروشگاه افتتاح شده است که برنامه افزایش این شعبه‌ها را در سال جدید خواهیم داشت.

صبوری ادامه داد: فروش خالص شرکت در سال ۹۹ از ۹هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال به ۱۵ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال رسیده که سبب رشد۶۷ درصدی شده است. همچنین در سود خالص از ۵۱۵ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان  رسیده که افزایش ۲۱۲ درصدی در این بخش داشته ایم.

وی گفت: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی در جریان است.

در ادامه گزارش حسابرس قرائت شد و صورت‌های مالی با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم افق، ۴۷۰۰ ریال سود برای سهامداران تصویب شد.