بازگشت برق به «فاهواز»

شرکت نورد و لوله اهواز در یک اطلاعیه گروه الف از موضوع «شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی» خبر داده است. بر اساس این اطلاعیه برق کارخانه‌ها که قطع شده بود با پیگیری‌های لازم وصل و کوره‌ها و تولیدات کارخانه‌ها شرکت مجددا شروع شد. این شرکت در تاریخ ۲۶ تیر ماه از طریق اطلاعیه‌ای در سایت کدال خبر از توقف تولید خود به علت کاهش مصرف برق داده بود. آن طور که در اطلاعیه جدید این شرکت گفته شده، قطعی برق کارخانه‌ها شرکت نورد و لوله اهواز موجب تعطیلی خود شرکت و بیش از ۵۰ کارخانه مصرف‌کننده محصولات این شرکت شده بود. اکنون اعلام شده که این مشکل مرتفع شده و برق موردنیاز جهت تولید به شرکت اختصاص یافته و به مدار تولید بازگشته است. در پیوست این اطلاعیه، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت یادشده اعلام کرده است: «امید است با توجه به تعاملات سازنده و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده روند سهم از صف فروش تعدیل شده و بازار با روندی مثبت به سهام این شرکت اقبال نشان دهد.»

  واگذاری سهام «قثابت»

علاوه بر این روز گذشته یک اطلاعیه گروه الف هم از سوی شرکت کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان با موضوع واگذاری سهم منتشر شد. طبق این خبر شرکت یادشده به تعداد ۱۰ میلیون از سهام خود را در دو شرکت قند بیستون و فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام فروخته است. نرخ واگذاری هر یک از این سهم‌ها به ترتیب ۱۵هزار و ۴۹۳ و ۱۹هزار و ۲۶۹ تومان اعلام شده است. به این ترتیب سود به دست آمده برای شرکت از محل فروش سهام «قجام» به میزان ۷۵ میلیارد ریال و از محل فروش سهام «قیستو» ۹۵ میلیارد خواهد بود. در اطلاعیه یادشده هم گفته شده که از محل واگذاری بخشی از سرمایه‌گذاری شرکت مبلغ ۱۷۱ میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

  افزایش سرمایه «آپ» از دستورکار خارج شد

تنها اطلاعیه گروه ب روز گذشته از سوی شرکت آسان پرداخت پرشین و با عنوان «خروج افزایش سرمایه تجدیدارزیابی دارایی از دستورکار» منتشر شده است. این شرکت در وب‌سایت کدال اعلام کرده است: «پیرو اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال در تاریخ ۲۷/ ۰۶/ ۱۳۹۹ در خصوص مصوبه هیات‌مدیره با موضوع افزایش سرمایه به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند ارزیابی دارایی‌ها در طبقه تجهیزات توسط کارشناسان رسمی دادگستری به میزان ۱۳هزار و ۹۵۲ میلیارد ریال برآورد شد، اما با عنایت به تاثیر کاهنده‌ای که هزینه استهلاک تجهیزات مورد بحث بر سودآوری شرکت در سنوات آتی خواهد داشت، موضوع فوق تا زمان بهبود قابل‌توجه وضعیت سودآوری شرکت از دستور کار خارج شد.»