شرکت پتروشیمی پارس در یک اطلاعیه از پیشنهاد هیات‌مدیره برای افزایش سرمایه شرکت یادشده خبر داده است. در این اطلاعیه اعلام شده است: «پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی پارس در جلسه ۴۳۷ هیات‌مدیره مورخ ۱۲/ ۰۵/ ۱۴۰۰ مطرح و مقرر شد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت (سرمایه‌گذاری در شرکت پلیمر آریاساسول) صورت پذیرد.» گفته شده گزارش توجیهی هیات‌مدیره متعاقبا اعلام خواهد شد.

فولاد خوزستان هم از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه این شرکت خبر داد. بر اساس این اطلاعیه پیشنهاد یادشده به منظور اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده و قرار است اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع‌رسانی شود. آن‌طور که مشخص شده است، پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته بوده که قرار است به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای گذشته شرکت و تامین سرمایه در گردش به کار گرفته شود. این پیشنهاد در تاریخ ۱۶/ ۰۵/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و همان‌طور که گفته شد جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

  اعتمادگستر در مرحله ثبت آگهی

یکی دیگر از اطلاعیه‌های افزایش سرمایه مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر است که از مرحله نهایی این پروسه یعنی ثبت آگهی خبر داده است. در این اطلاعیه گفته شده است: «بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۱/ ۰۲/ ۱۴۰۰ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷۰,۷۳۳ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۴۱,۴۶۶ میلیون ریال (از محل سود انباشته) در تاریخ ۱۰/ ۰۵/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.»

  لغو افزایش سرمایه بهمن‌دیزل

شرکت بهمن‌دیزل هم اعلام کرده به دلیل عدم‌انتقال سند مالکیت پوشینه بافت ایران، افزایش سرمایه مورد قبول سازمان بورس قرار نگرفته است. بنابراین افزایش پیشنهادی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی و سود انباشته تا زمان انتقال سند مالکیت پوشینه بافت ایران از دستور کار شرکت خارج شده است.