این در حالی بود که سومین آگهی افزایش سرمایه روز گذشته به نماد «کمینا» تعلق داشت که در آن مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام به سهامداران اعلام شده بود.

 دو شرکت بورسی در انتظار افزایش سرمایه

هیات مدیره شرکت معادن منگنز ایران با نماد «کمنگنز» پیشنهاد افزایش سرمایه خود را از مبلغ ۲/ ۲۰میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان از طریق صدور سهام جدید در یک مرحله و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور سرمایه‌گذاری در شرکت فرو آلیاژ نیزار احیا سپاهان (واحد تولید فروسیلیکو منگنز) و همچنین نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات تولید جهت بهره‌برداری از معادن که در تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده بود، برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کردند. همچنین دومین اطلاعیه درخواست افزایش سرمایه به شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان تعلق داشت که بر اساس آن پیشنهاد هیات‌مدیره مبنی بر افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسید، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد. لازم به یادآوری است که افزایش سرمایه قبلی شرکت که در تاریخ ۱۷/ ۱۰/ ۱۳۹۹ نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید، از مبلغ ۱/ ۷۶میلیارد تومان به مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان از محل سود انباشته بود که به منظور اجرای طرح‌های توسعه و تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری‌های ثابت و سرمایه در گردش صورت گرفت و نتایج حاصل از آن در گزارش توجیهی پیوست شده در اطلاعیه مذکور آورده شده است. همچنین جزئیات طرح افزایش سرمایه در این گزارش تشریح شده است. ضمنا اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش دو ناشر مذکور متعاقبا در سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام «کمینا»

شرکت شیشه‌سازی مینا با نماد معاملاتی «کمینا» طی اطلاعیه‌ای در تارنمای کدال مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام را از تاریخ ۲۳/ ۰۵/ ۱۴۰۰ تا ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ اعلام کرد. همچنین این شرکت در اطلاعیه مذکور شماره حساب ۱۱۷۸۱۴۱۱۴۷۴۱۱ بانک سینا شعبه اکباتان را جهت واریز وجوه برای سهامداران تعیین کرد. این شرکت که در تولید ظروف شیشه‌ای نیمه‌سبک و سبک فعالیت دارد، در تاریخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۰ مجوز افزایش سرمایه خود را از مبلغ ۸/ ۳۵میلیارد تومان به ۱۲۷ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین منابع برای تکمیل پروژه کارخانه شیشه سبک قزوین و اصلاح ساختار مالی شرکت را پس از تایید حسابرس قانونی از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران دریافت کرد.