«نخریس»: شرکت نخ‌ریسی و نساجی خسروی خراسان با نماد معاملاتی «نخریس» روز گذشته دو اطلاعیه در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه اول شرکت اعلام کرد که تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۵۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۵۰درصدی) از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به منظور طرح توسعه سالن نخ‌‌‌های ظریف دارد و گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط هیات‌مدیره که در تاریخ ۰۷/ ۰۲/ ۱۴۰۰ تصویب شد، جهت اظهارنظر و اخذ تاییدیه به حسابرس قانونی ارائه شد. در اطلاعیه دوم آمده است که حسابرس شرکت (موسسه حسابرسی رازدار) افزایش سرمایه شرکت را پس از بررسی پیشنهادهای هیات‌مدیره و گزارش توجیهی تایید کرده است.

«کویر»: شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد «کویر» طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال اعلام کرد که تاییدیه‌‌‌های لازم جهت افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۸۰ میلیارد تومان به ۲۴۸۴ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد در جهت تامین مالی طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای در حال اجرا را پس از ارائه پیشنهادهای و گزارش توجیهی هیات‌مدیره به موسسه (حسابرسی رازدار)، از سوی آن موسسه اخذ کرده است.

«سامان»: بانک سامان با نماد «سامان» نیز پس از ارائه پیشنهادها و گزارش توجیهی هیات‌مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۵۱۵۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۴۸ درصدی) از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور بهبود ساختار مالی شرکت به موسسه حسابرسی (بیات رایان)، تاییدیه‌‌‌های لازم را برای افزایش سرمایه از سوی آن موسسه دریافت کرده است.

«جهرم»: شرکت پتروشیمی جهرم با نماد «جهرم» نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده را به شرح ذیل اعلام کرد:

- مبلغ فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده:  ۵/ ۲۰میلیارد تومان

- هزینه‌‌‌ها و کارمزدهای مربوط به فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۱۹۶ میلیون تومان

- خالص وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۴/ ۲۰میلیارد تومان

- تعداد حق‌تقدم‌‌‌های استفاده نشده: ۱,۸۱۰,۳۹۶,۹۸۹ سهم

- مبلغ متعلق به هر حق‌تقدم: ۲/ ۱۱تومان

«بپاس»: بیمه پاسارگاد با نماد «بپاس» نیز طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۰۲۰ میلیارد تومان به ۲۰۴۱ میلیارد تومان از محل سود انباشته و از محل اندوخته در تاریخ ۰۸/ ۰۶/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.