«کیمیا»: شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با نماد معاملاتی «کیمیا» طی اطلاعیه‌‌‌ای از واگذاری ۴ درصد از سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان با نماد «فگستر» در بازار سرمایه (در قالب عرضه اولیه) به تعداد ۲۰میلیون سهم با قیمت هر سهم ۱۰۸۲تومان خبر داد که جمع مبلغ معامله ۶/ ۲۱میلیارد تومان و سود حاصل از واگذاری مبلغ ۵/ ۱۹میلیون تومان اعلام شده است. درصد مالکیت ناشر در شرکت واگذار شده قبل از واگذاری ۱۴ درصد و پس از واگذاری به ۱۰ درصد تقلیل یافت.     

«وتوسکا»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا با نماد «وتوسکا» روز گذشته از لغو فرآیند افزایش سرمایه شرکت خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است: با عنایت به مصوبه هیات‌مدیره سهامدار عمده و افشاسازی این شرکت در سامانه کدال، به اطلاع می‌‌‌رساند فرآیند افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا به علت پایان مهلت پذیره‌‌‌نویسی و عدم‌گشایش نماد در بازار پایه زرد فرابورس متوقف شده است. شرکت در تاریخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۰ مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به ۴۱۳ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر و تحصیل سرمایه‌گذاری جدید را از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرده بود.

«حفاری»: شرکت حفاری شمال با نماد «حفاری» طی اطلاعیه‌‌‌ای از شرکت در مناقصه اجاره یک دستگاه دکل حفاری دریایی جهت انجام خدمات در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران خبر داد. طرف برگزارکننده مناقصه شرکت نفت فلات قاره ایران و تاریخ شرکت در مناقصه ۱۰/ ۰۶/ ۱۴۰۰ اعلام شده است. همچنین تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

«مدیریت»: شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری با نماد معاملاتی «مدیریت» که به دلیل نوسان قیمتی، متوقف شده بود، اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی ناشی از تغییرات قیمت را اینگونه اعلام کرد: با توجه به عدم‌طرح سوال یا ابهامی در موعد مقرر در سامانه تدان، به اطلاع می‌‌‌رساند که از آخرین تاریخ انتشار گزارش‌‌‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت ۶ ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و همچنین گزارش فعالیت ماهانه مردادماه، تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می‌رسد که تغییرات قیمت سهام شرکت در روزهای اخیر ناشی از عرضه و تقاضا بوده است.

«ثقزوی»: شرکت عمران و سازندگی استان قزوین با نماد «ثقزوی» از شرکت در مناقصه تامین منابع مالی، احداث و بهره‌‌‌برداری سامانه انتقال آب از خروجی تصفیه‌خانه آب زیاران به شهرها و روستاهای تحت پوشش به روش BOT خودگردان که از طرف شرکت آب منطقه‌‌‌ای برگزار می‌شود، خبر داد. در اطلاعیه این شرکت آمده است: لازم به توضیح است که در ازای تامین مالی و اجرای پروژه مذکور، بخشی از آب تصفیه شده و بخشی از پساب تولیدی طرح‌های فاضلاب شهرهای تحت پوشش، با کاربری معین و با حجم مشخص برای دوره زمانی ۲۵ساله و نیز استفاده از سایر منافع ایجاد شده، به روش BOT (خودگردان) و با شرایط ذکرشده در اسناد مناقصه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سرمایه‌گذار برنده مناقصه واگذار خواهد شد.

«فسازان»: شرکت غلتک‌سازان سپاهان با نماد معاملاتی «فسازان» از راه‌‌‌اندازی ۲ دستگاه کوره القایی ۱۵ تنی خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است: پروژه خرید و راه‌‌‌اندازی دو دستگاه کوره ۱۵ تن مطابق زمان‌بندی با صرف هزینه‌‌‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان به اتمام رسید و امید است با رفع محدودیت‌های مصرف برق، به زودی مورد بهره‌‌‌برداری و در مدار تولید قرار گیرد. با راه‌‌‌اندازی این کوره‌‌‌ها روزانه ۱۷۰ تن به ظرفیت تولید شرکت افزوده خواهد شد که این افزایش تولید، در پیش‌بینی‌‌‌های قبلی مورد توجه بوده است.  

«وغدیر»: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با نماد «وغدیر» از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده عرضه تعداد ۸۲میلیون و ۵۰۰هزار سهم معادل ۳۳درصد سهام شرکت کارگزاری بانک صادرات خبر داد.