«بکهنوج»: نیروگاه ۷۵ مگاواتی کهنوج به صورت معمول و عمدتا در ماه‌های گرم سال به تولید و فروش برق در بازار می‌پردازد. این شرکت در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری، مبلغ ۴/ ۳۳میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۱۴/ ۱درصد و نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۷/ ۰درصد کاهش داشته است. طی ۵ ماه ابتدایی امسال هم درآمدهای شرکت ۷/ ۱۵۳میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹/ ۱۱درصد کاهش یافته است. شرکت در این دوره ۷/ ۱۵۳میلیارد تومان فروش داخلی داشته و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این مقدار برابر با ۸/ ۱۷۳میلیارد تومان بوده که ۵۹/ ۱۱درصد کاهش یافته است. «بکهنوج» در این دوره صادرات نداشته است. زمان‌بر بودن فرآیند تایید صورتحساب‌ها از جانب خریداران به سبب برخی محدودیت‌های عملیاتی (نظیر بازخوانی اطلاعات کنتورهای نیروگاه‌ها، طی شدن پروسه بررسی و تایید توسط ناظران و مشاوارن خریدار، اعلام ضرایب و نرخ‌هایی که در هر ماه جهت محاسبه مبلغ فروش ملاک عمل قرار می‌گیرد و...) از یکسو و محدودیت قانونی موجود در رابطه با زمان افشای اطلاعات عملیات ماهانه از دیگر سو (تا ۵ روز کاری پس از انتهای ماه) شرکت‌های تولید برق را ناگزیر می‌سازد بهترین تقریب ممکن را بر مبنای پیگیری‌های انجام شده، برآورد و افشا کنند. در گزارش ماهانه این شرکت اعلام شده، در صورت تغییر فرم‌های ابلاغی، رویکردهای محاسباتی یا نرخ‌های اعلامی از سوی خریداران برق یا نمایندگان ناظر ایشان، یا در صورت در دسترس قرار گرفتن اطلاعات اصلاحی، مبالغ افشا و اطلاع‌رسانی شده نیز تغییر خواهد کرد.

«مپنا»: تولید برق عسلویه مپنا در دوره یکماهه منتهی به ۳۱مرداد‌ماه سال‌جاری، مبلغ ۴/ ۶۰میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۸/ ۷درصد کاهش و نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۵/ ۴۲درصد افزایش درآمد داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ مرداد ماه امسال جمع درآمدهای شرکت ۴/ ۲۴۳میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۷۲درصد افزایش یافته است. با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده توسط شرکت تولید برق عسلویه از شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص شفاف‌سازی موارد و حساب‌های فی‌مابین، درآمد بخش انرژی و آمادگی با لحاظ کردن درآمد واحد اول بخار ارسال می‌شود. درآمد فروش برق واحد اول بخار در بازار برق معادل ۸۴/ ۶۵میلیارد ریال بوده که مطابق با قرارداد بیع متقابل، درآمد مذکور تا پایان دوران صرفه‌جویی سوخت این واحد، متعلق به شرکت تولید نیروی برق حرارتی است و نهایتا با مطالبات این شرکت از محل سوخت صرفه‌جویی شده واحد اول بخش بخار نزد شرکت تولید نیروی برق حرارتی تهاتر می‌شود.

«بفجر»: شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری، مبلغ ۲/ ۲۹۹میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۲/ ۴درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۷/ ۱۷درصد افزایش داشته است. جمع درآمدهای شرکت در ۵ ماه ابتدایی امسال ۱,۳۲۵میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم سال گذشته (۱,۱۸۰میلیارد تومان) به میزان ۲/ ۱۲درصد افزایش یافته است. شرکت یادشده در این دوره صادرات نداشته است. مبلغ فروش محصولات این شرکت از فروردین تا مردادماه سال‌جاری، به صورت علی‌الحساب و بر اساس نرخ فروش سرویس‌های جانبی تولیدی برای سال ۱۳۹۹ محاسبه و لحاظ شده است. نرخ فروش سرویس‌های جانبی تولیدی این شرکت برای سال ۱۴۰۰، توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی محاسبه و ابلاغ می‌شود.

«آبادا»: شرکت تولید نیروی برق آبادان در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری، مبلغ ۳/ ۳۲میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۶/ ۹درصد کاهش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. «آبادا» همچنین نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۱/ ۲درصد افزایش درآمد داشته است.  از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ مرداد ماه امسال جمع درآمدهای شرکت ۷/ ۱۳۴میلیارد تومان بوده و این در حالی است که جمع درآمد در دوره مشابه سال قبل برابر با ۴/ ۱۲۲میلیارد تومان بوده که ۹۸/ ۹درصد افزایش یافته است. در توضیح این گزارش گفته شده است، با توجه به اینکه صورتحساب‌های ماهانه فروش انرژی ۲۰روز تا یک ماه بعد از اتمام ماه توسط مدیریت شبکه برق ایران صادر و نهایی می‌شود بنابراین عملکرد ماهانه به صورت برآوردی ثبت می‌شود.

«گیلان»: شرکت توسعه مسیر برق گیلان در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال‌جاری، مبلغ ۳/ ۸۴میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۳۵/ ۴درصد افزایش و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۸۱/ ۴۸درصد افزایش داشته است. شرکت همچنین نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۶۸/ ۲۷درصد افزایش درآمد داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ مرداد ماه امسال جمع درآمدهای(فروش محصولات) شرکت ۳/ ۵۰۲میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (برابر با ۴/ ۳۶۸میلیارد تومان) به میزان ۳۷/ ۳۶درصد افزایش یافته است. شرکت توسعه مسیر برق گیلان هم در این دوره صادرات نداشته است.