«درازک»: شرکت لابراتوارهای رازک با نماد «درازک» از تصمیمات جدید شرکت برای انجام افزایش سرمایه ۱۳۶ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق‌تقدم از سهامداران فعلی به انجام مخارج سرمایه‌ای جهت ایجاد و خرید دارایی‌های ثابت مشهود و تامین سرمایه در گردش خبر داد. بر این اساس هیات‌مدیره شرکت گزارش توجیهی مبنی بر لزوم افزایش سرمایه را که در تاریخ ۰۹/ ۰۶/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده بود، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه کرد.

«غبشهر»: شرکت صنعتی بهشهر با نماد معاملاتی «غبشهر» که روز گذشته طی اطلاعیه‌ای از تصمیمات شرکت مبنی بر افزایش سرمایه ۷۶۶ درصدی خبر داده بود، پس از انتشار اطلاعیه اول، با انتشار اطلاعیه جدید اعلام کرد که موسسه حسابرسی (آگاهان و همکاران) پس از دریافت گزارش توجیهی هیات‌مدیره در تاریخ ۱۷/ ۰۶/ ۱۴۰۰، تاییدیه‌های لازم جهت انجام افزایش سرمایه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۶۰۰ میلیارد تومان را از محل سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت صادر کرد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

«ورنا»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا با نماد «ورنا» از صدور مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان به ۱۱۶۸ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۷ درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد. لازم به ذکر است انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم‌انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

«لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد «لوتوس» از صدور مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۶۷ درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر داد. همچنین در این اطلاعیه آمده است که مجمع عمومی‌‌‌فوق‌‌‌العاده می‌تواند با انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (مبلغ هزار میلیارد تومان) موافقت و اختیار عملی کردن آن را به‌‌‌مدت ۲ سال به هیات‌‌‌مدیره تفویض کند، تا هیات‌‌‌مدیره شرکت پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

«دزهراوی»: شرکت داروسازی زهراوی با نماد معاملاتی «دزهراوی» روز گذشته اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی (حق‌تقدم استفاده نشده) را در سامانه کدال منتشر کرد. به موجب این اطلاعیه و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد ۶۳,۰۵۱,۵۱۱ سهم هزار ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود.  شرکت در تاریخ ۲۶/ ۰۹/ ۱۳۹۹ مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۴/ ۲۵۰میلیارد تومان به مبلغ ۴/ ۳۲۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۸درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت را از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرد.