«دروز»: شرکت روزدارو با نماد معاملاتی «دروز» که در زمینه تولید دارو فعالیت دارد، طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال نتایج برگزاری مزایده فروش ملک انبار با کاربری انبار واداری واقع در حکیمیه را اعلام کرد. بر این اساس پیرو آگهی منتشر شده در روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۰ و دریافت پیشنهادهای خرید از متقاضیان یک نفر از آنان با پیشنهاد بالاتر نسبت به دیگران برنده مزایده تعیین شد. مبلغ مورد توافق ۵/ ۴۸میلیارد تومان و نحوه تسویه ۲۰‌میلیارد تومان طی دو فقره چک وصول شده و مابقی طی مفاد قرارداد در نظر گرفته شده است.

«دزهراوی»: شرکت داروسازی زهراوی با نماد «دزهراوی» در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که با توجه به بازه زمانی اتمام مهلت استفاده از حق‌تقدم در پایان سال گذشته و در پیش بودن تعطیلات نوروزی و در ادامه تغییرات ایجاد شده در ترکیب اعضای هیات‌مدیره و نیاز به تهیه صورت‌جلسات لازم برای ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها و همچنین اختلالات پیش آمده در سامانه اداره ثبت، فرآیند ثبت افزایش سرمایه با تاخیر مواجه شد که در ادامه بعد از ارسال مستندات به اداره ثبت و رفع ایرادهای مطروحه از طرف اداره ثبت شرکت‌ها در دو مرحله، نهایتا در اواسط شهریورماه مجوز پذیره‌‌‌نویسی عمومی حق‌تقدم‌های استفاده نشده از آن اداره اخذ شد و در حال حاضر پذیره‌نویسی عمومی حق‌تقدم‌های استفاده نشده جهت نهایی شدن مراحل افزایش سرمایه و ثبت آن در حال انجام است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

«شاملا»: شرکت معدنی املاح ایران با نماد «شاملا» اعلام کرد که با تصویب هیات‌مدیره نرخ فروش پایه محصول سولفات سدیم در بورس کالای ایران معادل ۱۰‌درصد افزایش یافته است. بر این اساس محصول سولفات سدیم این شرکت که قبلا با نرخ ۵/ ۲‌هزار تومان عرضه می‌‌‌شد از تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۰ با نرخ ۷/ ۲‌هزار تومان عرضه شد. مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل ۳۳۹‌میلیارد تومان و نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۸۶‌درصد بوده است. لازم به یادآوری است که این شرکت در زمینه تولید سولفات سدیم ونمک خوراکی فعالیت دارد.

«زنجان»: شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان با نماد «زنجان» نیز طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که فرآیند افزایش سرمایه این شرکت به طور جدی در حال پیگیری است. گزارش اولیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران و همچنین گزارش اولیه هیات کارشناسان کانون کارشناسان دادگستری در خصوص تجدید ارزیابی طبقات دارایی واصل شده است. این شرکت پس از بررسی گزارش مذکور و در صورت نیاز برگزاری جلسه با کانون کارشناسان رسمی دادگستری و پس از نهایی شدن آن، در روزهای آتی گزارش‌‌‌های طرح توجیهی افزایش سرمایه و همچنین گزارش نهایی کانون کارشناسان را برای اظهارنظر بازرس قانونی ارسال خواهد کرد. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

«غپاک»: شرکت لبنیات پاستوریزه پاک با نماد «غپاک» که پیش‌تر در نظر داشت یکسری خط تولید ماشین‌آلات بستنی را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند، از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ماشین‌آلات دستگاه بستنی خبر داد. بر این اساس هیچ‌گونه پیشنهادی بابت مزایده واصل نشد و مزایده برنده نداشت.

«کاذر»: شرکت فرآورده‌‌‌های نسوز آذر با نماد «کاذر» در خصوص اتمام قراداد اجاره کارگاه‌‌‌های اطلاع‌‌‌رسانی کرد و گفت: با اتمام قرارداد اجاره کارگاه‌‌‌های ذوب‌آهن اصفهان در تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰، این شرکت در تاریخ مذکور نسبت به تحویل کارگاه‌‌‌ها اقدام و فعالیت خود را متمرکز در واحد ملکی خود واقع در شهرک صنعتی فولاد کرد. ضمنا توافق جدیدی با ذوب‌آهن اصفهان در حال شکل‌‌‌گیری است که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. این شرکت نیز در زمینه تولید انواع محصولات نسوز شکل‌دار و بی‌شکل فعالیت دارد.

«خکار»: شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) با نماد معاملاتی «خکار» اعلام کرد که با تعدیل قیمت‌های جدید فروش شرکت ساپکو، نرخ مجموعه‌‌‌های اویل ماژول و دریچه هوا به طور میانگین در حدود ۵۳‌درصد افزایش داشته است که در نتیجه از این بابت معادل ۷/ ۷‌میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه تعدیل افزایش نرخ فروش محاسبه و ثبت شده که در فعالیت ماهیانه شهریور ماه سال‌جاری منعکس خواهد شد. لازم به ذکر است که مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل ۷/ ۳۱‌میلیارد تومان و نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۵۳‌درصد بوده است.

«خلیبل»: شرکت مالیبل سایپا با نماد معاملاتی «خلیبل» از کاهش نرخ خرید مواد اولیه خبر داد و اعلام کرد: کاهش نرخ انواع قراضه ذوبی از تاریخ یک مهر ۱۴۰۰ تا تاریخ ۳۰ مهر۱۴۰۰ به شرح زیر است:

۱- قراضه پرسی از ۸/ ۱۰‌هزار تومان به ازای هرکیلو به ۷/ ۹‌هزار تومان

۲- قراضه فله از ۶/ ۱۰‌هزار تومان به ازای هرکیلو به ۵/ ۹‌هزار تومان

۳- قراضه آلیاژی و ضایعات چدنی از ۲/ ۱۰‌هزار تومان به ازای هرکیلو به ۹‌هزار تومان

۴- آهن‌آلات سنگین بار از ۲۵۰/ ۸‌هزار تومان به ازای هرکیلو به ۴/ ۷‌هزار تومان

لازم به ذکر است که مبلغ کل خدمات/ مواد خریداری شده در سال مالی قبل ۷/ ۲۷۳میلیارد تومان و نسبت بهای تمام شده خدمات/ مواد به کل بهای تمام شده خدمات/ مواد شرکت در سال مالی قبل ۳۷‌درصد بوده است.