شرکت پتروشیمی شیراز در قالب یک اطلاعیه گروه الف در سامانه کدال اعلام کرد، بخشی از فعالیت‌های این شرکت به منظور انجام عملیات تعمیر متوقف شده است. در این اطلاعیه آمده است: «حسب برنامه‌‌‌ریزی به عمل آمده در ارتباط با تعمیرات اساسی واحدهای عملیاتی منطقه۲ شرکت، عملیات تعمیرات اساسی واحدهای اوره و آمونیاک منطقه۲ از تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود.» همچنین گفته شده عملیات تعمیرات اساسی واحدهای اسید نیتریک و نیترات آمونیوم نیز از تاریخ ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ شروع خواهد شد. قابل ذکر است، پیش‌بینی برنامه تولید شرکت بر مبنای ۳۳۰ روز تولید لحاظ شده و ۳۵ روز جهت توقفات غیرمعمول و تعمیرات اساسی در نظر گرفته شده است. با توجه به شرایط مذکور اما شرکت می‌تواند تا پایان سال‌جاری مقادیر تولید پیش‌بینی شده را محقق سازد.

شرکت پتروشیمی شیراز به عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در سال ۱۳۴۲ به منظور تولید کودهای شیمیایی آغاز به فعالیت کرد.  این شرکت در ۴۵ کیلومتری شهر شیراز در زمینی با وسعت ۳۰۰ هکتار واقع شده و در حال حاضر ظرفیت اسمی واحدهای تولیدی آن برابر با ۲/ ۳‌میلیون تن در سال است.

«انعقاد قرارداد بازارگردانی» موضوع یکی‌ دیگر از اطلاعیه‌‌‌های کدال بوده که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری بهمن منتشر شده است. بر اساس این اطلاعیه «قرارداد تامین مالی فعالیت بازارگردانی در بورس و اوراق بهادار تهران بین صندوق اختصاصی بازارگردانی یکم هامرز به عنوان بازارگردان و شرکت دادوستد آریا به عنوان سرمایه‌گذار در تاریخ ۱۹/ ۰۵/ ۱۴۰۰ منعقد شده است.» گفته شده، آورده سرمایه‌گذار در مرحله اول جمعا ۱۰‌میلیارد تومان شامل ۳‌میلیارد تومان وجه نقد و تعداد ۴۹میلیون و ۹۶۴هزار و ۳۰۰ ورقه بهادار به مبلغ ۷‌میلیارد تومان بوده است.

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد «دکپسول» هم طی اطلاعیه‌‌‌ای در ارتباط با علل طولانی شدن فرآیند افزایش سرمایه خود شفاف‌‌‌سازی کرده است.

در این اطلاعیه گفته شده: «کلیه مراحل افزایش سرمایه شرکت طبق مقررات و الزامات و هماهنگی لازم با مدیریت بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده است و در مرحله پایانی و ثبت نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر‌تجاری قرار دارد.» این شرکت در ادامه اعلام کرده، طولانی شدن مراحل زمانی افزایش سرمایه عمدتا ناشی از طی شدن مراحل اداری مربوط به ثبت مجوز حق‌تقدم افزایش سرمایه در اداره ثبت شرکت‌ها بوده است.

شرکت بهمن لیزینگ هم از انتشار آگهی نوبت دوم برگزاری مزایده جهت فروش ملک خیابان ولی‌عصر(عج) خبر داده است. تاریخ برگزاری مزایده ۰۴/ ۰۷/ ۱۴۰۰ بوده و درباره آن گفته شده است: «طبق مصوبه هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد با توجه به عدم‌نیاز به ملک خیابان ولی‌عصر(عج) و بابت تامین نقدینگی جهت گسترش فعالیت عملیات، ملک مزبور را از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار کند.»