شاوان (پالایش نفت لاوان): این پالایشگاه در شهریور ماه امسال ۱۴۵‌هزار و ۷۴۴ مترمکعب فروش محصول به ثبت رسانده که شامل ۵۲۳۲ مترمکعب گاز مایع، ۶/ ۵۶‌هزار مترمکعب بنزین معمولی، ۷/ ۵هزار مترمکعب نفتای سنگین ترش، ۹/ ۴۵‌هزار مترمکعب نفتای کامل، ۶/ ۵۸‌هزار نفت‌‌‌گاز یورو۴، ۳/ ۵۵‌هزار نفت کوره و ۷/ ۱۶‌هزار مترمکعب نفت‌‌‌گاز معمولی بوده است. علاوه بر این شرکت یادشده ۱۴۳‌هزار و ۹۶۱ مترمکعب فروش صادراتی در این ماه داشته است. از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ شرکت در این دوره تعداد ۸۶۳هزار و ۶۰۱ مترمکعب را به عنوان فروش داخلی ثبت کرده است. همچنین تعداد فروش صادراتی شرکت در این دوره برابر با ۷۲۱هزار و ۴۴۱ مترمکعب بوده است. با توجه به عدم‌دریافت نرخ‌های فروش فرآورده‌ها در ۶ماه سال‌جاری، شرکت قادر به محاسبه مبالغ فروش فرآورده‌های نفتی نیست.

 با این حال اخیرا با توجه به اعلام رسمی نرخ‌ها توسط مرجع قیمت‌گذاری (وزارت نفت)، صورت‌های مالی اصلاحی حسابرسی شده شاوان برای سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ منتشر شد. بر این اساس شاوان طی اصلاحیه‌ای سود هر سهم سال ۹۹ را به ۱۷۹۷ تومان افزایش داد (سود اعلامی قبلی ۸۰۶ تومان بود).

  تعداد فروش دیگر پالایشگاه‌‌‌ها

پالایش نفت شیراز در دوره یکماهه منتهی به ۳۱شهریور ماه۱۴۰۰، به میزان ۲۳۳هزار و ۴۴۱ مترمکعب فروش داخلی داشته است. این شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۳۱شهریورماه ۱۴۰۰ شرکت در این دوره به میزان یک‌میلیون و ۴۴۷هزار و ۶۳مترمکعب از انواع فرآورده‌های نفتی را به عنوان فروش داخلی ثبت کرده است.

پالایش نفت تبریز هم در شهریور ماه، تعداد ۵۷۰هزار و ۲۲مترمکعب و از ابتدای سال مالی تا پایان شهریور تعداد ۳میلیون و ۲۸۹هزار و ۷۸۷مترمکعب از انواع فرآورده‌های نفتی را فروش داخلی داشته است.

پالایش نفت تهران هم در شهریور تعداد یک‌میلیون و ۲۱۰هزار و ۵۲۳مترمکعب و از ابتدای سال مالی تا ۳۱شهریورماه سال‌جاری تعداد ۶میلیون و ۴۳هزار و ۳۰۴مترمکعب را به عنوان فروش داخلی ثبت کرده است.  پالایش نفت بندرعباس نیز در شهریور تعداد یک‌میلیون و ۶۸۷هزار و ۲۵۱مترمکعب و از ابتدای سال مالی تا ۳۱شهریور ماه ۱۴۰۰ تعداد ۹میلیون و ۸۴۳هزار و ۱۰۷مترمکعب از انواع فرآورده‌های نفتی را به عنوان فروش داخلی ثبت کرده است.

  نگاهی به دو شرکت نفتی

شبهرن: شرکت نفت بهران در ماه شهریور ۱۲۱۵‌میلیارد تومان درآمد فروش کسب کرد. مبلغ فروش شرکت نسبت به ماه گذشته ۴۲‌درصد و نسبت به میانگین ۵ ماهه منتهی به مرداد ۷۶‌درصد افزایش یافت. جمع درآمد فروش شرکت در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به ۴۶۵۰‌میلیارد تومان رسید که از این حیث نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۰‌درصد رشد نشان می‌دهد. مقدار فروش شرکت در این ماه نسبت به مرداد ۹‌درصد افزایش یافت. نرخ فروش روغن موتورهای بنزینی شرکت نیز در این ماه با رشد ۸‌درصدی نسبت به ماه گذشته به ۳۵‌هزار تومان در هر لیتر رسید.

شسپا:  شرکت نفت سپاهان در دوره یکماهه منتهی به ۳۱شهریور سال‌جاری، مبلغ ۵/ ۱۵۴۸میلیارد تومان درآمد داشته که ۶/ ۳۹درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۳/ ۶۰‌درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت است. شرکت در این دوره مبلغ ۶/ ۳۵‌میلیارد تومان را به عنوان برگشت از فروش ثبت کرده است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۹۵/ ۲۹درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۲۷/ ۵۵درصد افزایش داشته است. همچنین نفت سپاهان نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۷۸/ ۱۶۴‌درصد افزایش درآمد داشته است.