«حخزر»: شرکت کشتیرانی دریای خزر اطلاعیه‌‌‌ای در کدال تحت عنوان «تغییر حسابرس اصلی به حسابرس علی‌البدل» منتشر کرد. بر این اساس حسابرس قبلی شرکت که موسسه (آرمان نوین رسیدگی) بود به دلیل انصراف طی نامه رسمی به حسابرس جدید (حافظ گام) تغییر یافت.

«شهر»: بانک شهر از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ۴۱۸ رقبه از املاک مازاد بر نیاز خود خبر داد. این مزایده در تاریخ ۶ مهرماه برگزار شد. در اطلاعیه شرکت دلایل عدم‌حصول نتیجه این گونه عنوان شده است که از فروش ۴۱۸ رقبه از املاک بانک شهر، ۴۱۴ رقبه املاک به‌‌‌دلیل عدم‌دریافت پیشنهاد و توافق به فروش نرسیده است.

«کحافظ»: شرکت کارخانه‌های کاشی و سرامیک حافظ از افزایش ۲۰‌درصدی نرخ فروش محصولات (کاشی دیوار، کاشی کف و کاشی پرسلان) با توجه به نوع و ابعاد خبر داد. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۵۸‌میلیارد تومان و نسبت فروش این محصولات به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۲۵‌درصد بوده است. تاریخ دریافت مجوز ۱۰ مهر ۱۴۰۰ و تاریخ موثر اعمال مجوز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

«قتربت»: شرکت قند تربت حیدریه در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده» اعلام کرد بازگشت به اطلاعیه ارسال شده از طریق سایت کدال در خصوص صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۰ مراتب به شرح ذیل اعلام می‌شود:

۱- در خصوص کاهش مقدار ملاس تولیدی اعلام شده در پایان سال نسبت به فروش‌های ۹ ماهه به استحضار می‌‌‌رساند با توجه به اینکه بخشی از ملاس تولیدی در ۹ ماهه حاصل از تصفیه شکر خام بوده، در گزارش پایان سال فقط ملاس تولیدی از چغندر گزارش شده و در صورت‌های مالی حسابرسی شده اصلاح صورت خواهد گرفت. همچنین در خصوص کاهش مقدار تفاله خشک تولیدی نیز باتوجه به برآورد کردن مقدار تولید، با خروج کامل تفاله در پایان سال مقدار واقعی اصلاح شده است. ضمن اینکه فروش نسبت به ۹ ماهه کاهش نداشته است.

۲- افزایش ۳۳۳‌درصدی سایر درآمدها نسبت به ۹ ماهه عمدتا مربوط به ۲/ ۴۷‌میلیارد تومان تفاوت نرخ نهاده‌‌‌های تحویلی به کشاورزان از ابتدای سال ۱۴۰۰ بوده و مبلغ ۶/ ۱۵‌میلیارد تومان بابت کارمزد مساعده پرداختنی سال ۱۴۰۰ به کشاورزان طرف قرارداد در جهت حمایت از کشاورزان بوده است.

۳- در خصوص افزایش پیش‌پرداخت چغندرکاران که عمدتا کود، بذر و سم تحویلی در سال ۱۴۰۰ به کشاورزان بوده است که ناشی از نهایی شدن قیمت‌های نهاده‌‌‌های تحویلی (کود، بذر و سم) از سوی شرکت در تیرماه بوده که به حساب بدهی کشاورزان منظور شده است.

۴- علت کاهش موجودی مواد و کالا ناشی از خروج کالای فروخته شده تا پایان سال مالی بوده است.

۵- افزایش مبلغ حساب پرداختنی بلندمدت (بدهی مالیات انتقالی) مربوط به اجرای استاندارد حسابداری شماره ۳۵ که مشمول این شرکت بوده است که در گزارش ۹ ماه اعمال نشده ولی در صورت‌های مالی پایان سال اعمال شده است.

۶- حساب پیش‌دریافت‌‌‌ها در مقایسه با ۹ماهه به دلیل خروج محصولات فروخته شده، کاهش داشته و افزایش نداشته است.

۷- فروش به اشخاص وابسته عمدتا مربوط به شرکت‌های صنایع غذایی رضوی، خمیر مایه رضوی و سامان بازار بوده است. همچنین باتوجه به اینکه فروش با قیمت مصوب و نقدی صورت گرفته است، قراردادی منعقد نشده است.

«ذوب»: شرکت ذوب‌آهن اصفهان از افزایش سرمایه شرکت‌های تحت کنترل خود خبر داد. بر این اساس در اطلاعیه آمده است که افزایش سرمایه شرکت تارابگین از مبلغ ۱/ ۳‌میلیارد تومان به ۱/ ۷۳‌میلیارد تومان با هدف اصلاح ساختار مالی، احداث پروژه فرآوری سرباره کنورتور، فراهم کردن مقدمات ورود شرکت به بازار سرمایه، بهبود نسبت‌‌‌های مالی و فراهم آوردن شرایط دریافت تسهیلات انجام خواهد شد.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید از برگزاری مزایده مشارکت در ساخت مسکونی و تجاری پروژه بهرامی (تهران) به مساحت ۱۳۰۴ مترمربع عرصه و زیربنای تقریبی ۱۳هزار و ۱۹۹ مترمربع شامل ۱۳ طبقه به شرح ۵ طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و ۷ طبقه روی همکف واقع در استان تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان بهرامی، مقابل پلاک ۱۸ و قطعات ۲۱ و ۲۲ تفکیکی خبر داد. این مزایده در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و متقاضیان می‌توانند جهت دریافت مدارک مزایده از همان تاریخ تا مورخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۰ مراجعه کنند. همچنین آخرین مهلت ارائه پیشنهادهای مورخ ۸ آبان ۱۴۰۰ است.