«ثشرق»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق از انعقاد قراردادی مهم خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است موضوع این قرارداد عبارت از مشارکت طرفین در احداث پروژه مجتمع مسکونی واقع در بلوار موسوی قوچانی مشهد در عرصه‌ای به مساحت ۴۸هزار و ۳۱۵ مترمربع به شرح زیر است:

فاز اول: در یک قطعه زمین با مساحت عرصه تقریبی ۱۸هزار و ۴۹۳ مترمربع با کاربری مسکونی که مقرر شده با تراکم متوسط ۲۴۸‌درصد در قالب ۶ طبقه روی همکف با سطح اشغال ۴۵‌درصد و طبقه همکف با کاربری پارکینگ، انباری و تاسیسات، واحدهای مسکونی احداث شود.

 فاز دوم: ۱- قطعات بلوک‌های یک تا ۴ با مساحت عرصه تقریبی ۱۰هزار و ۳۲۲ مترمربع با تراکم متوسط ۳۰۰‌درصد که در قالب ۶ طبقه روی همکف با سطح اشغال۶۰‌درصد و طبقه همکف با کاربری پارکینگ، انباری و تاسیسات، واحدهای مسکونی احداث شود. ۲- قطعات بلوک‌های ۵ تا ۸ با مساحت عرصه تقریبی ۱۹هزار و ۵۰۰ مترمربع که با تراکم متوسط ۳۱۵‌درصد در قالب ۶ طبقه روی همکف با سطح اشغال ۵۲‌درصد و طبقه همکف با کاربری پارکینگ، انباری و تاسیسات، واحدهای مسکونی احداث شود.

ارزش کل آورده شریک معادل‌هزار میلیارد تومان شامل ۸/ ۹۱۰‌میلیارد تومان ارزش زمین و ۷/ ۹۹‌میلیارد تومان ارزش پروانه بوده و ارزش آورده شرکت معادل‌ هزار میلیارد تومان که شامل کلیه هزینه‌های احداث پروژه است.

«دلقما»: شرکت دارویی و بهداشتی لقمان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت دلیل کاهش سود خالص شرکت در دوره منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل را اینگونه عنوان کرد: بخش عمده سود خالص دوره مشابه ناشی از فروش سهام سرمایه‌گذاری در شرکت پخش فردوس است که کلیه اطلاعات مربوط به فروش سهام مذکور در سامانه کدال افشا شده است.

«وساخت»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران اعلام کرد که سهام وثیقه شده شرکت نوسازی و ساختمان تهران و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان متعلق به این شرکت که نزد بانک سامان بابت تسهیلات دریافتی شرکت گروه استراتوس وثیقه شده بود در تاریخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۴۰۰ رفع توثیق شده است.

«خراسان»: پتروشیمی خراسان اعلام کرد که به استناد ماده۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییر فرمول محاسبه نرخ گاز خوراک به استحضار می‌رساند تاکنون هیچ‌گونه ابلاغی در خصوص تغییر فرمول محاسبه نرخ گاز خوراک صورت نگرفته و کماکان معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت بر اساس فرمول مصوب قبلی اقدام به محاسبه و ابلاغ نرخ گاز خوراک و سوخت می‌کند.

«وگردش»: بانک گردشگری از برگزاری مزایده فروش ۱۵درصد سهام شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که از تمامی سرمایه‌گذاران و متقاضیان دعوت می‌شود درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۰۸/ ۰۸/ ۱۴۰۰ به دبیرخانه مرکزی بانک گردشگری به آدرس: تهران، سعادت‌آباد، بلوار فرهنگ، نبش کوچه نور، پلاک۶ به کدپستی ۱۹۹۷۷۳۴۵۳۷ ارسال و رسید دریافت کنند. مراسم بازگشایی پاکت‌های شرکت در مزایده راس ساعت ۱۰ روز یکشنبه مورخ ۰۹/ ۰۸/ ۱۴۰۰ در محل بلوار فرهنگ، نبش کوچه نور، پلاک۶، طبقه۸ سالن کنفرانس بانک گردشگری برگزار خواهد شد.

«فلوله»: شرکت لوله و ماشین‌‌‌سازی ایران اعلام کرد که بازگشت به نامه شماره ۸۰۸۸۷۳ مورخ ۰۱/ ۰۸/ ۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر کاهش قابل ملاحظه در سود خالص این شرکت برای دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، مهم‌ترین عوامل موثر بر کاهش سود به شرح زیر اعلام می‌شود:

- افزایش شیب تند تورم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و به تبع آن افزایش بهای مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌‌‌های سربار که باعث کاهش شدید حاشیه سود ناخالص شده است.

- عمده‌ فروش داخلی محصولات شرکت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به قراردادهای نیمه دوم سال ۹۹ بوده است، بنابراین افزایش نرخ‌های فروش سال‌جاری تاثیر زیادی بر نرخ فروش طی دوره مورد نظر نداشته است.

- تغییرات در رده مدیران اجرایی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، موجب کاهش برگزاری مناقصات و طولانی شدن دوره وصول مطالبات شده است.

- با توجه به حجم بالای مانده مطالبات شرکت از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و لزوم تامین سرمایه در گردش برای تولید محصولات، شرکت استراتژی نقدفروشی رقابتی و حضور در مناقصات دارای منابع مالی مشخص را در دستور کار خود قرار داده که این امر باعث کاهش مشتریان داخلی و به تبع آن کاهش فروش تناژی داخلی محصولات شده است.

- شرکت برای تداوم فعالیت و حفظ سرمایه در گردش مناسب با تمرکز بر بازارهای صادراتی اقدام به افزایش صادرات محصولات خود با نرخ‌های رقابتی جهت حضور در بازار کرده است.

با توجه به دلایل فوق «افزایش نرخ تامین نهاده‌‌‌های تولید»، «عدم‌تناسب نرخ فروش (خصوصا قراردادهای سال ۹۹) با رشد نرخ بهای تمام شده محصولات»، «عدم‌تخصیص بودجه‌‌‌های عمرانی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو»، «عدم‌تناسب افزایش نرخ ارز با تورم موجود» از عمده دلایل کاهش سود خالص شرکت هستند.

«غفارس»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس نیز طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که در دوره مشابه سال قبل به دلیل تغییر در برآوردها و عدم‌قطعیت در برخی از درآمدهای عملیاتی و عدم‌پیش‌بینی کامل برخی از هزینه‌‌‌ها و عدم‌تخصیص مناسب در سهم‌‌‌دهی هزینه‌‌‌های واقعی پایان سال برای نیمه اول سال و همچنین تغییر در برخی از فرآیندهای محاسباتی سیستم بهای تمام شده، اعمال این تغییرات در نیمه دوم سال و قطعی شدن آنها پس از انجام دوره مالی ۶ ماهه اول سال که نتایج حاصل از آن در صورت‌های مالی نهایی حسابرسی شده پایان سال مذکور و گزارش تفسیری مدیریت و گزارش فعالیت هیات‌مدیره قبلا در تاریخ‌‌‌های ۲۵/ ۰۲/ ۱۴۰۰، ۲۶/ ۰۲/ ۱۴۰۰، ۰۵/ ۰۳/ ۱۴۰۰، ۰۶/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و ۱۸/ ۰۳/ ۱۴۰۰ و همچنین در جلسه حضوری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیان شده، اثرات این موضوع در عملکرد نهایی صورت‌های مالی پایان سال ۱۳۹۹ اعمال شده که این موضوعات در سال‌جاری دقیقا رعایت شده است.