«غنوش»: شرکت نوش مازندران توضیحاتی در خصوص دلایل کاهش سود (زیان) شرکت برای دوره مالی میاندوره‌ای ۶‌ماهه در سامانه کدال منتشر کرد. «غنوش» اعلام کرد کاهش ۱۲‌درصدی مقدار فروش کنسانتره مرکبات به دلیل کاهش تولید آبمیوه در کشور در زمان شیوع ویروس کروناست که با بهبود وضعیت شیوع این ویروس در حال حاضر تقاضا برای کنسانتره میوه مرکبات افزایش یافته است. همچنین افزایش ۱۸‌درصدی بهای تمام شده به دلیل افزایش هزینه‌های تولید کالا در جریان ساخت نسبت به دوره قبل است و کاهش ۴۹‌درصدی سود ناخالص به دلیل کاهش مقداری فروش و افزایش بهای تمام‌شده دوره است. افزایش ۱۱۷‌درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمده به دلیل افزایش تعداد نیروی کار در سطح سرپرستی و کاردانی و نیروی ماهر و اعمال افزایش مزد مطابق بخشنامه مزد سال ۱۴۰۰ است. در عین حال افزایش هزینه جذب نشده به دلیل افزایش تعداد کارکنان تولیدی و انجام قراردادهای اجرا و مشاوره برای طرح‌های توسعه شرکت که به دلیل فصلی بودن تولید کنسانتره مرکبات و همچنین آماده بهره‌برداری نبودن طرح‌های در دست اجرا با افزایش حدود ۱۱۲‌درصدی همراه بوده که با انجام تولید در نیمه دوم سال و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه شرکت هزینه‌های جذب نشده به بهای تمام‌شده محصولات اضافه خواهد شد.

«پاکشو»: شرکت گروه صنعتی پاکشو نیز توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال منتشر کرد. شرکت کاهش قابل ملاحظه در سود (زیان) خالص برای دوره مالی ۶‌ماهه را اینگونه عنوان کرد: در خصوص دلایل کاهش سود خالص می‌توان به افزایش قابل‌توجه قیمت نهاده‌های تولید (مواد اولیه) و عدم‌رشد متناسب نرخ‌های فروش اشاره کرد. ضمنا درآمدهای غیر‌عملیاتی شرکت از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها (سهام شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بوس اوراق بهادار تهران) به شکل قابل‌توجهی نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

«ونوین»: شرکت بانک اقتصاد نوین در تشریح دلایل کاهش سود این بانک طی ۶ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل اطلاعیه‌‌‌ای روی کدال فرستاده و عدم‌تغییر نرخ تسعیر ارز، فروش پروژه ساختمانی موسوم به سهیل و جبران بخشی از کسر ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول را از اهم این دلایل عنوان کرد. در این اطلاعیه آمده با توجه به گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال در خصوص عملیات واسطه‌گری پول، شرایط سودآوری مستمر بانک در قیاس با دوره مشابه سال گذشته از بهبود قابل‌توجهی برخوردار بوده و به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۵۰‌میلیارد تومان به سود بانک افزوده می‌شود. این در حالی است که این مبلغ برای دوره مشابه سال گذشته حدود ۸۰‌میلیارد تومان بوده است.

«قاسم»: شرکت قاسم ایران توضیحاتی را در خصوص کاهش سود خالص ۶‌ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرده که به‌رغم کاهش ۵۱‌درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه، سود عملیاتی شرکت به میزان ۵۷‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد داشته و کاهش سود خالص متاثر از کاهش درآمد غیرعملیاتی به میزان ۹۷‌درصد نسبت به دوره گذشته بوده است. سود شناسایی شده ۶‌ماهه سال ۹۹ عمدتا ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها بوده که با توجه به وضعیت بازار سهام و عدم‌واگذاری سرمایه‌گذاری‌‌‌ها در ۶‌ماهه نخست ۱۴۰۰، سودی از این بابت شناسایی نشده است.

«وسینا»: بانک سینا از عدم‌حصول نتیجه برگزاری نوبت دوم مزایده فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با عنایت به اینکه سهامدار عمده این بانک در راستای اجرای مفاد ماده ۱۸ دستورالعمل تملک سهام بانک‌ها، نسبت به انتشار آگهی عرضه مدیریتی غیر‌کنترلی ۳۳‌درصدی سهام خود در بانک سینا اقدام کرده است، بنابراین مقرر شد آگهی مزایده سهام شرکت توسعه اعتماد مبین لغو و بعد از تعیین‌تکلیف عرضه بلوک ۳۳‌درصدی سهام بانک، مجددا اقدامات و تشریفات آگهی انجام شود.

«لکما»: شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران نیز برخی از موارد صورت‌های مالی حسابرسی نشده دوره منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ را اینگونه تشریح کرد: افزایش هزینه‌‌‌های شرکت در دوره مذکور عمدتا ناشی از هزینه‌‌‌های بهره تسهیلات اخذ شده سنواتی از بانک‌های عامل (مربوط به دهه ۸۰) و همچنین افزایش هزینه‌‌‌های حقوق و دستمزد پرسنل شرکت از فروردین سال‌جاری است. قابل ذکر است در همین راستا، تیم مدیریتی شرکت با اخذ تدابیر لازم و استراتژی اقتصاد ریاضتی، همواره سعی در کاهش هزینه‌‌‌های جاری شرکت دارد. در خصوص افزایش درآمد شرکت و در قالب قراردادهای جدید، اقدامات موثری انجام شده که اخذ قراردادها و ارجاع سفارش‌‌‌های چند ماه اخیر به میزان ۸۴‌میلیارد تومان، موید این موضوع است. بدیهی است که بخش اعظمی از فرآیند طراحی، تامین و تولید تجهیزات قراردادها و ارجاع سفارش‌‌‌های مدنظر، در ۶‌ماهه دوم سال منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تحقق یافته و بنابراین پس از انجام تعهدات شرکت در قالب اجرای قراردادهای جاری، فروش شرکت در ۶‌ماهه دوم نسبت به ۶‌ماهه اول، رشد قابل ملاحظه‌‌‌ای به همراه خواهد داشت. همچنین با توجه به حضور شرکت در مناقصات جاری و آتی حوزه‌‌‌های مخابراتی و غیر‌مخابراتی، انتظار می‌رود مبلغ فروش شرکت در سال مالی منتهی به ۲۰/ ۱۲/ ۱۴۰۰ افزایش یابد.

«وامین»: شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز اعلام کرد که درخواست پذیرش سهام شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز (سهامی عام) در فرابورس ایران در جلسه مورخ ۰۴/ ۰۸/ ۱۴۰۰ هیات محترم پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت به عمل آمد. همچنین مقرر شد قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه شود.