«غبهار»: شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان طی اطلاعیه‌ای در کدال توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده، ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با توجه به سوالات مطرح شده نسبت به صورت‌های مالی نیمه اول سال اهم موارد به شرح ذیل است:

- دلایل افزایش میزان تولید و فروش و به تبع آن افزایش میزان درآمد عملیاتی و بهای تمام شده نسبت به صورت ‌مالی ۳ماهه: افزایش درآمدهای عملیاتی در دوره ۶ماهه نسبت به دوره ۳ ماهه اول ناشی از تولید کارمزدی رب گوجه‌فرنگی در نتیجه افزایش درآمد کارمزدی از این محل بوده است.

جزئیات درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری و دارایی ثابت خریداری شده: درآمد سرمایه‌گذاری، عمدتا ناشی از درآمد سود سهام محقق شده در شرکت گروه کارخانه‌ها صنعتی تبرک (سهامی عام) است. افزایش دارایی ثابت عمدتا بابت اتوماتیک کردن دستگاه اتوکلاو خط تولید کنسرو، خرید مخزن استیل ۲هزار لیتری، سبد اتوکلاو استیل، دستگاه پرکن و دستگاه غلاف‌گیر نخود فرنگی بوده است.

دلایل کاهش پرداخت‌های نقدی بابت اصل تسهیلات نسبت به صورت‌های مالی ۳ماهه: دلیل کاهش پرداخت‌ نقدی تسهیلات ناشی از اطلاع حساب مانده تسهیلات در سه ماه دوم بوده است.

«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به استناد ماده ۳ آیین‌نامه خرید، نگهداری و عرضه سهام خزانه به استحضار می‌رساند که موضوع فروش سهام خزانه در جلسه هیات‌مدیره شرکت در تاریخ ۰۴/ ۰۸/ ۱۴۰۰ مورد تصویب قرار گرفت.

«فروس»: شرکت فروسیلیس ایران از دریافت مصوبه اعتباری بانک ملی ایران جهت افزایش ظرفیت اسمی تولید طبق پروانه بهره‌برداری از ۲۵هزار تن به ۵۰هزار تن در سال خبر داد.

«کویر»: شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از انعقاد قراردادی مهم خبر داد. بر این اساس شرکت در اطلاعیه خود موضوع قرارداد را ریومپ (تغییر ظرفیت و به‌روز‌رسانی تجهیزات) خط تولید شماره۲ کارخانه (خط تولید دانیلی) اعلام کرد. تاریخ انعقاد قرارداد ۰۱/ ۰۸/ ۱۴۰۰ و طرف قرارداد شرکت

 RMT Goods wholesalers L.L.C اعلام شده است. همچنین مبلغ قرارداد ۲/ ۱‌میلیارد تومان (۳۸میلیون و ۱۰۰هزار یورو) است.

«البرز»: شرکت بیمه البرز در اطلاعیه‌ای تحت عنوان «شفاف‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آتش سوزی شرکت طبیعت سبز، به استحضار می‌رساند این شرکت از ریسک بیمه‌نامه آتش‌سوزی شرکت طبیعت سبز صادر شده توسط شرکت بیمه دانا، به میزان ۵‌درصد به صورت اتکایی قبولی سهم داشته که در قالب قرارداد اتکایی مازاد خسارت (واگذاری مجدد) به بیمه‌گران اتکایی واگذار شده است. با توجه به واگذاری مجدد صورت گرفته، بر اساس میزان خسارت قابل پرداخت سهم بیمه البرز از مبلغ خسارت مشخص خواهد شد که حداکثر به میزان ۳‌درصد سهم خسارت است. بدیهی است که به محض مشخص شدن میزان خسارت وارده سهم این شرکت به صورت دقیق محاسبه و اعلام خواهد شد.

«ثبهساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران نتایج برگزاری مزایده فروش زمین بهاران (سعادت آباد) را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که شرکت بهساز کاشانه تهران آگهی مزایده فروش زمین بهاران (سعادت‌آباد) به مساحت ۸۴۰ مترمربع دارای دستور نقشه که اعتبار آن پایان یافته است، به چاپ رسانید و بازگشایی پاکات در مورخ ۰۵/ ۰۸/ ۱۴۰۰ به انجام رسید. با عنایت به بازگشایی انجام شده بر اساس نتایج به دست آمده آگهی مذکور به فروش رسید. مبلغ مورد توافق ۲/ ۸۸میلیارد تومان و نحوه تسویه شرایط ثمن دریافت معاله: حصه نقدی۲۰درصد، ۱۰درصد زمان تحویل، ۱۰درصد زمان سند و الباقی اقساط ۳۰ ماهه (۱۰ قسط ۳ماهه) اعلام شده است.

«توسعه»: اعتباری توسعه نیز از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده خبر داد. این مزایده که در تاریخ ۰۸/ ۰۸/ ۱۴۰۰ برگزار شد به دلیل عدم‌دریافت پیشنهاد در مهلت مقرر نتیجه‌ای نداشت.

«سامان»: بانک سامان از برگزاری مزایده عمومی املاک بانک سامان به شماره ۵-۱۴۰۰ خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت توسعه و عمران بهناد بنا (سهامی خاص) به وکالت از بانک سامان در نظر دارد املاک تخلیه و متصرف‌دار در شهر‌های اردبیل، اصفهان، البرز، اهواز، آبادان، بندرعباس، تبریز، تهران، خرمشهر، رشت، قزوین، قشم، کرمان و مشهد را با شرایط ویژه از طریق مزایده عمومی به‌فروش برساند. متقاضیان شرکت در مزایده می‌توانند از تاریخ درج آگهی تا پایان وقت اداری (ساعت ۱۴:۴۵) روز شنبه مورخ ۲۲/ ۰۸/ ۱۴۰۰ با مراجعه به دفتر مرکزی شرکت بهناد بنا، نسبت به دریافت اوراق شرکت در مزایده اقدام کنند. ضمنا تاریخ بازگشایی پاکت‌های مزایده روز چهارشنبه مزایده ۲۶/ ۰۸/ ۱۴۰۰ در محل شرکت انجام خواهد شد.

«تنوین»: تامین سرمایه نوین نیز از برگزاری مزایده واگذاری ۸۵/ ۲‌درصد سهام شرکت اعتباری ملل (سهامی عام) به‌طور عمده و نقد خبر داد. شرکت اعلام کرد که در صورت واگذاری سهام مذکور با توجه به قرارداد تعهد خرید سهام بین این شرکت و شرکت اعتباری ملل (سهامی عام)، این رویداد آثار سود و زیانی نداشته و صرفا ایفای تعهدات خرید از سوی طرف قرارداد محقق می‌شود.

«جوین»: شرکت کشت و صنعت جوین نیز از بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید (بهره‌برداری از سردخانه زیر صفر و بالای صفر و تزریق سبد) خبر داد که با افتتاح این پروژه برای سال مالی اول درآمد حدود ۵/ ۱۰میلیارد تومان عاید شرکت می‌شود. ضمنا ظرفیت اسمی محصول ۵هزار تن و ظرفیت عملی بهره‌برداری از محصول ۳هزار تن برابر با ۶۰درصد است. همچنین زمان شروع پروژه ۱۵ اردیبهشت سال ۹۸ بوده است.

«وگردش»: بانک گردشگری نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد در راستای اجرای ماده۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد بانک‌ها مصوب ۲۷/ ۰۳/ ۱۳۹۹ شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و همچنین دستورالعمل اصلاحی مورخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۰ سیاست‌ها و الزامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص فروش اموال تملیکی و به استناد به آیین‌نامه معاملات بانک، نسبت به فروش و واگذاری املاک بر مبنای قیمت پایه مزایده به صورت نقد یا نقد و اقساط مطابق شرایط مزایده و جدول پیوست اسناد مزایده اقدام کند. بنابراین از متقاضیان خرید درخواست می‌شود طی ۵ روز از تاریخ درج آگهی جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اسناد به نشانی: تهران، سعادت‌آباد، بلوار فرهنگ، کوچه نور، ساختمان مرکزی بانک گردشگری، طبقه هشتم، اداره دارایی‌های سرمایه‌ای و تملیکی مراجعه کنند.