«شلرد»: کود شیمیایی اوره لردگان اعلام کرد که کمپرسور دی‌اکسید‌کربن واحد اوره که به دلیل ضعف ساختاری از مدار تولید خارج و به‌تبع آن تولید اوره نیز متوقف شده بود، به مدار تولید بازگشت. در حال‌حاضر واحد اوره با ظرفیت ۷۰‌درصد و واحد آمونیاک با ظرفیت ۹۰‌درصد در حال تولید هستند. لازم به ذکر است پس از فعال شدن کمپرسور و طی شدن دوران نرمال‌‌سازی و با در نظر گرفتن قطع مکرر برق سراسری و برق ورودی مجتمع (به مدت بیش از دو ماه) حدود ۵۰ هزار تن محصول اوره صادراتی نیز تولید شده و مجتمع با دانش و کمک متخصصان و کارشناسان ایرانی در حال فعالیت و تولید است. در ضمن طراحی سیستم جدید آب‌‌بندی بین مراحل و بهبود دیگر تجهیزات کمپرسور پشتیبان نیز در حال انجام است.

«شپدیس»: پتروشیمی پردیس در اطلاعیه‌‌ای تحت‌عنوان «شفاف‌سازی درباره شایعه، خبر یا گزارش منتشر‌شده» اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر‌شده در فضای‌مجازی مبنی‌بر تفاوت نرخ فروش اوره صادراتی پتروشیمی پردیس به استحضار می‌رساند با توجه به قرارداد موجود و روال فروش تهاتری ثبت فروش در دفاتر به تحویل گرفتن ذرت مابه‌ازای اوره از خریدار موکول می‌‌شود که نرخ اوره در زمان صدور پیش‌فاکتور بالاتر از نرخ‌های جهانی بوده است. ضمنا بر اساس بررسی‌‌های انجام شده سوابق فروش اوره نشان می‌دهد که در اغلب ماه‌ها نرخ فروش اوره صادراتی شرکت پتروشیمی پردیس از سایر تولیدکنندگان بیشتر است. به‌عنوان مثال نرخ فروش صادراتی ماهانه طی سال مالی قبل به‌‌طور متوسط ۷‌درصد بالاتر از متوسط نرخ فروش سایر تولیدکنندگان این محصول بوده است.

«های وب»: شرکت داده‌گستر عصر‌نوین اعلام کرد که این شرکت به همراه شرکت‌های گروه خود اقدام به تحصیل ۰۱/ ۵۱‌درصد از سهام شرکت اطلس خودرو ایرانیان (سهامی عام) به مبلغ ۱/ ۵‌میلیارد تومان کرده است. شرکت مزبور در حوزه فناوری اطلاعات ارائه خدمات و مشارکت می‌‌کند.

«وشهر»: بانک‌شهر که پیش‌‌تر در نظر داشت تا ۹۰رقبه از املاک مازاد بر نیاز خود را از تاریخ ۲۴/ ۰۷/ ۱۴۰۰ تا ۰۵/ ۰۸/ ۱۴۰۰ با شرایط نقد، نقد و اقساط از طریق اعطای تسهیلات و نقد و اقساط به فروش برساند، اعلام کرد که از ۹۰ رقبه املاک مذکور، کل املاک به دلیل عدم‌دریافت پیشنهاد به فروش نرسیده است، لکن فروش املاک مذکور در دستور کار فروش قرار دارد.

«زقیام»: کشت و دام قیام اصفهان از عدم‌حصول نتیجه از بر‌گزاری مزایده فروش گاوداری صـنعتی شیری (تعداد کل تقریبی ۱۱۵۰ راس، تعداد ۵۸۰راس مولد و تعداد۴۶۰ راس دوشا) باتولید روزانه حدود ۱۸ تن شـیر‌خام در وسعتی به مساحت ۱۰ هکتار خبر داد. شرکت اعلام کرد که به دلیل نبود متقاضی در مزایده، واحد دامداری ایوان به فروش نرسید. لازم به ذکر است این شرکت در زمینه انجام کلیه امور مربوط به کشاورزی، دامداری، باغداری، پرورش طیور، زنبورعسل، ماهی و هرگونه حیوان دیگر به منظوراستفاده از پشم، کرک، گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های پروتئینی و سایر مواداولیه صنایع کشت و صنعت وابسته به کشاورزی و دامداری فعالیت دارد.

«کگهر»: شرکت سنگ‌آهن گهر زمین از بهره‌‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید خود خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که کارخانه خط ۳ تولید کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت تولید سالانه ۲میلیون تن با سرمایه‌‌گذاری ۶۰ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت ۳۶‌ماه احداث و به بهره‌‌برداری رسیده است. با افتتاح این خط ظرفیت تولید کنسانتره این شرکت از ۴ میلیون به ۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت و اثرات درآمدی این خط حدود ۱۵درصد افزایش درآمد شرکت خواهد بود.

«بهیر»: شرکت بین المللی سرمایه‌گذاری توسعه تجارت هیرمند از تغییر سهامدار عمده خود خبر داد. بر این اساس تعداد۳۷۷.۹۱۵.۰۸۱سهم (معادل ۶۳ درصد) به مبلغ ۸/ ۳۷میلیارد تومان از سوی شرکت تعاونی چند منظوره دانشگاهیان علم و صنعت و یک شخص حقیقی به سه شخص حقیقی واگذار شد.

«کیسون»: شرکت کیسون نیز از انعقاد قراردادی مهم خبر داد. بر این اساس شرکت صنایع پتروشیمی دنا اجرای بخشی از عملیات ساختمان و نصب ساختگاه پروژه متانول دنا را با مبلغ ۷/ ۶۲ میلیارد تومان به شرکت کیسون واگذار کرد. شرکت کیسون هزینه پیمان را ۴/ ۵۶میلیارد تومان اعلام و سود ۱۰‌درصدی را برای شرکت پیش‌‌بینی کرد.

«وایرا»: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران اعلام کرد که این شرکت در تاریخ ۱۴/ ۱۰/ ۱۳۹۸ درخواست تاسیس شرکت سبدگردان‌ سورین (سهامی‌خاص) با سرمایه ۴ میلیارد تومان و با ۸۱‌درصد مالکیت در اختیار را به سازمان بورس و اوراق بهادار تهران ارائه کرده بود. با کسب مجوز از سازمان بورس این شرکت در تاریخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۴۰۰ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. مجوز فعالیت شرکت سبدگردان سورین در تاریخ ۱۷/ ۰۷/ ۱۴۰۰ از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران صادر و فعالیت این شرکت آغاز شد. لازم به توضیح است با توجه به شروع فعالیت شرکت فوق، سود و زیان این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران تاثیرگذار نیست.