جوین: روز گذشته شرکت کشت و صنعت جوین طی سه اطلاعیه در سامانه کدال نسبت به رویدادهای بااهمیت در شرکت اطلاع‌‌‌رسانی کرد. در اطلاعیه اول اصلاحیه اطلاعیه خرید ۳۰ دستگاه تراکتور که پیش‌تر منتشر شده بود، ارائه شده است. شرکت دلایل اصلاح را ارائه مدارک و مستندات خرید، همراه با صورتجلسه هیات‌مدیره و فاکتورهای خرید تراکتورهای داخلی و خارجی اعلام کرده است. در اطلاعیه قبلی شرکت از خرید ۱۰ دستگاه تراکتور اشتایر، خرید ۵ دستگاه تراکتور فرگوسن ۳۹۹، ۱۰ دستگاه تراکتور فرگوسون ۴۷۵ و ۵ دستگاه تراکتور فرگوسن ۴۷۰ باغی خبر داده بود. در اطلاعیه دوم شرکت از بهره‌‌‌برداری از پروژه واحد دوم فرآوری بذر و بهره‌‌‌برداری از سه دستگاه سانتریفوژBWS کارخانه قند با بهای تمام شده ۴/ ۸ میلیارد تومان خبر داده است. محصولات حاصل از بهره‌‌‌برداری از پروژه جدید شامل فرآوری بذر (انواع خشکاندن رقم‌‌‌های ذرت بذری، انواع بذر سبزیجات و میوه و سه دستگاه سانتریفوژ BWS) و کارخانه قند (شکرسفید چغندری و تصفیه شکر خام) می‌شود. ضمنا ظرفیت اسمی محصول در خصوص فرآوری بذر، افزایش ۱۲۰۰ به ۲۰۰۰تن شکر تا ۱۵۰۰ تن در شبانه‌روز اعلام شده است. همچنین شرکت اعلام کرده است که در سال‌جاری با توجه به اقدامات انجام گرفته، کشاورزی رتبه اول سود شرکت را با رقم ۷۴‌میلیارد تومان به خود اختصاص داده، اگرچه این امر تا حدی به دلیل کنترل قیمت محصول استراتژیک شکر است. در اطلاعیه سوم شرکت از افزایش بیش از ۴۰‌درصدی در نرخ سه‌نوع  اسید سیتریک خبر داد. ضمنا نسبت فروش این محصولات به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۳۰‌درصد اعلام شده است.

وگردش: بانک گردشگری اعلام کرد که پیرو آگهی منتشره در تاریخ ۰۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ در روزنامه‌‌‌های اطلاعات و «دنیای‌اقتصاد» در خصوص مزایده فروش ۱۵‌درصد سهام شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان (سهامی خاص)، به استحضار می‌‌‌رساند پیرو مصوبه هیات‌مدیره مورخ ۲۹/ ۰۶/ ۱۴۰۰ و اجرای الزامات آن مصوبه با توجه به اینکه برای خرید ۱۵درصد سهام وثیقه مطالبات بانک اعلام آمادگی از طرف مشتری صورت نپذیرفت، تصمیمات اتخاذ شده طی مصوبه مذکور تنفیذ و معادل ۱۵درصد سهام سیاحان به ارزش کارشناسی انجام شده توسط هیات‌‌‌های منتخب کانون کارشناسان رسمی دادگستری تنفیذ شد. لازم به ذکر است آثار مالی این رویداد متعاقبا منتشر خواهد شد.

چدن: شرکت تولیدی چدن‌‌‌سازان دلایل کاهش حجم تولید و فروش این شرکت در گزارش فعالیت مهرماه نسبت به دوره مشابه قبل را به دلیل قطعی مکرر برق در فصل تابستان و تاثیر بر کاهش تولید، اجرای همزمان طرح‌‌‌های توسعه در حین تولید و تاثیرات کوتاه‌مدت بر میزان تولید، تاثیر کرونا بر کسری نیروهای خط تولید و کاهش مقطعی میزان تولید و سفارش‌محور بودن محصولات شرکت و تغییرات در سبد محصولات غلتک‌‌‌های سنگین و سبک در کوتاه‌مدت اعلام کرد. «چدن» افزود: حسب سنوات گذشته حجم تولید و فروش در دوره‌‌‌های فصلی سوم به بعد روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می‌رود طبق برنامه و پیش‌بینی سال ۱۴۰۰ اهداف شرکت در خصوص حجم تولید و فروش محقق شود.