وبصادر

بانک صادرات در آبان از محل سود تسهیلات ۳۰۰۱‌ میلیارد تومان درآمد داشته و در مقابل ۳۱۲۴‌میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرده است. در این‌صورت تراز یک‌ماهه بانک منفی ۱۲۳ ‌میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که تراز بانک در مهرماه منفی ۲۲‌میلیارد تومان محاسبه می‌‌‌شد.  در دوره ۸ ماهه سال مالی ۱۴۰۰ این بانک ۲۱‌هزار و ۴۴۴‌میلیارد تومان از محل تسهیلات درآمد داشته و حدود ۲۰‌هزار و ۴۵۵‌میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرده که در این‌صورت تراز ۸ ماهه بانک ۹۸۸میلیارد تومان مثبت بوده است. این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته تراز بانک ۲۳۰۰ میلیارد تومان مثبت بوده است. (افت ۵۷درصدی تراز بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته).  

بانک صادرات در ۶ ماه ابتدای سال به سود خالص ۱۵۳‌میلیارد تومان دست یافت (۹ ریال به ازای هر سهم) که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷‌درصد افت داشته است (۵۸۸۷‌میلیارد تومان). مجموع تراز بانک در این ۶ ماه، ۳۵۴۳‌میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹‌درصد رشد داشته است.

  وپاسار

بانک پاسارگاد در ماه آبان با کاهش ۶‌درصدی نسبت به ماه گذشته، ۳۵۲۷‌میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد. سود پرداختی به سپرده‌های بانک در این ماه با رشد ۱۲‌درصدی نسبت به ماه گذشته به ۲۲۹۰‌میلیارد تومان رسید. به این ترتیب، تراز بانک در این ماه برابر با ۱۲۳۷‌میلیارد تومان مثبت بود. این در حالی است که تراز بانک در ماه مهر برابر با ۱۷۰۵‌میلیارد تومان بود.  در مجموع، تراز «وپاسار» در دوره ۸ ماه منتهی به آبان سال‌جاری برابر با ۷۸۸۵‌میلیارد تومان شده است که رشد قابل‌توجه ۱۵۰‌درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

  وتجارت

درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت در ماه آبان نسبت به ماه مهر ۳۷‌درصد رشد کرد و به ۳۵۲۶‌میلیارد تومان رسید. سود پرداختی به سپرده‌های بانک نیز در این ماه با رشد یک‌درصدی نسبت به ماه مهر به ۲۶۵۸‌میلیارد تومان رسید. تراز بانک در ماه آبان حدودا برابر با ۸۷۰‌میلیارد تومان شد، این در حالی است که تراز ماه گذشته «وتجارت» برابر با منفی ۶۰‌میلیارد تومان بود.

در مجموع، در دوره ۸ ماه منتهی به آبان سال‌جاری، تراز بانک برابر با ۴۳۰۰‌میلیارد تومان شده است که از این حیث رشد ۳۵‌درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

  وپارس

درآمد تسهیلات بانک در آبان با ۵‌درصد رشد نسبت به ماه گذشته به ۱۱۰۰ ‌میلیارد تومان رسیده است. سود پرداختی به سپرده‌ها طی این ماه بدون تغییر نسبت به ماه گذشته به ۱۶۵۷ ‌میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه بانک در این ماه حدود ۵۵۶‌میلیارد تومان زیان شناسایی کرده که نسبت به ماه گذشته ۹‌درصد بهبود را نشان می‌دهد. تراز بانک در ۸ ماه نخست سال‌جاری مجموعا حدود منفی ۵۷۱۴ ‌میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۳‌درصد افزایش زیان عملیاتی را تجربه کرده است.