«حتاید»: شرکت تاید واتر خاورمیانه در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «نقل و انتقال دارایی‌‌‌های ثابت شرکت» اعلام کرد که با عنایت به تعیین‌تکلیف شناور بارج سوخت‌‌‌رسان ۱۵‌هزار تنی، هیات‌مدیره پس از تبادل نظر با فروش این شناور به قیمت ۳/ ۱۱۱میلیارد تومان به شرکت خلیج‌فارس خط کیش به منظور اصلاح ساختار مالی و برون‌‌‌سپاری فعالیت‌‌‌های عملیاتی و عدم‌تصدی‌‌‌گری موافقت کرد.

«بکاب»: شرکت صنایع جوشکاب یزد اعلام کرد که جلسه هیات‌مدیره شرکت صنایع جوشکاب یزد (سهامی‌عام) راس ساعت ۹روز دوشنبه مورخ ۴بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور اکثریت اعضای هیات‌‌‌مدیره در محل دفتر مرکزی شرکت تشکیل شد و موارد ذیل مورد بررسی و تصمیم‌‌‌‌گیری قرار گرفت.

• با توجه به اخذ گزارش کارشناس دادگستری در خصوص سه دستگاه ماشین‌‌‌آلات دست‌دوم شرکت جمعا به قیمت ۱/ ۶میلیارد تومان هیات‌مدیره مقرر کرد نسبت به برگزاری مزایده به صورت یک‌‌‌جا و انجام امور قانونی دراین خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

«سپید»: شرکت سپید ماکیان از خرید یک‌واحد پرورش مرغ مادر شامل زمینی به مساحت ۴۰هزار و ۴۱۲مترمربع و ساختمانی به ابعاد ۳۰هزار مترمربع به همراه تاسیسات و تجهیزات از مرغداری قوی تالاب (سهامی‌خاص) به قیمت ۶۳میلیارد تومان خبر داد و گفت: ظرفیت اسمی پرورش ۴۴هزار مرغ مادر مولد که با توجه به زمان باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود فعالیت آماده‌‌‌سازی و جوجه‌‌‌ریزی آنها تا اواخر سال‌جاری آغاز شود، افزایش یافت. با شروع فعالیت این واحد میزان ۷میلیون و ۸۰۰هزارتخم‌مرغ نطفه‌‌‌دار در زنجیره تولیدات شرکت به تولید شرکت اضافه خواهد شد. البته با توجه به زمان جوجه‌‌‌ریزی تولیدات آن در سال مالی ۱۴۰۱ محقق خواهد شد، بنابراین آثار مالی آن در صورت‌های مالی سال بعد انعکاس خواهد یافت.

«خراسان»: شرکت پتروشیمی خراسان اعلام کرد که افزایش ۱۶۹درصدی سود عملیاتی دوره ۹ماه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ناشی از افزایش فروش شرکت بر اثر جهش قیمت‌های جهانی محصولات، به‌رغم افزایش هزینه‌‌‌های تولید عمدتا شامل هزینه‌‌‌های گاز خوراک، سوخت، هزینه‌‌‌های حمل و هزینه‌‌‌های جانبی صادرات بوده است.

«فایرا»: شرکت آلومینیوم ایران دلایل و توضیحات خود را در خصوص تغییرات قابل‌توجه سودآوری طی سه‌ماه سوم سال‌جاری در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که بازگشت به نامه مورخ ۲بهمن ۱۴۰۰ در خصوص ارائه دلایل و توضیحات افزایش سود عملیاتی و سود خالص دوره سه‌ماه سوم سال‌جاری با توجه به تغییرات سودآوری بیش از ٣٠‌درصد در گزارش دوره ٩ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، به استحضار می‌‌‌رساند از جمله دلایل اصلی تغییرات مذکور، افزایش نرخ شمش در بازارهای جهانی نیمایی به میزان حدود ۴٠‌درصد و تغییرات نرخ ارز (دلار) نیمایی است که باعث افزایش نرخ متوسط فروش محصولات شده است. شایان ذکر است که مقدار فروش کاهشی نزدیک به ٨١۴/ ۴ تن (معادل ۴درصد) و متوسط بهای تمام‌‌‌شده نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ٧٢‌درصد افزایش یافته که ۴۶‌درصد آن مربوط به افزایش قیمت مواد مصرفی و عمدتا مواد وارداتی بوده است.

«سخوز»: شرکت سیمان خوزستان دلایل افزایش سود خالص در ۹ماه سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل را به شرح زیر اعلام کرد:

- افزایش میزان صادرات نسبت به دوره مشابه سال گذشته؛

- افزایش نرخ ارز؛

- کنترل و کاهش قیمت تمام‌شده؛

- اصلاح ترکیب خوراک کوره، از جمله حذف سیلیس؛

- افزایش قیمت مصوب سیمان با توجه به مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و قیمت پایه معاملاتی سیمان در بورس‌کالا.

لازم به ذکر است که توقف شرکت در ۶ماه نخست سال جاری به دلیل قطع‌شدن برق و محدودیت مصرف آن در ماه‌های گرم سال موجب کاهش میزان تولید و فروش شرکت شد که در سه‌ماه سوم سال با افزایش تولید و جبران کسری تولید و فروش به افزایش سود نسبت به ۶ماه اول سال منجر شد.

«خودرو»: شرکت ایران‌خودرو از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش سهام شرکت پاسادانای ایرانیان خبر داد. این شرکت اعلام کرد که به دلیل نبود متقاضی در این مزایده نتیجه‌‌‌ای حاصل نشد.