«ومعادن»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلامیه پذیره‌‌‌نویسی عمومی حق‌تقدم‌‌‌های استفاده‌نشده را در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۱/ ۰۱/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۳۱/ ۰۱/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۵‌هزار میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۴/ ۸‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۵۳درصدی)، تعداد ۲۳میلیارد و ۹۲۰میلیون و ۷۸۱‌هزار و ۶۵سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین‌‌‌وسیله تعداد ۲۵۹میلیون و ۲۱۸‌هزار و ۹۳۵سهم هزار ریالی برای پذیره‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۱۳/ ۱۱/ ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۲/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

«کطبس»: شرکت زغال‌سنگ نگین طبس مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام خود را اعلام کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۰۹/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده مورخ ۰۴/ ۱۱/ ۱۴۰۰ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵/ ۱۸میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۵/ ۷۸میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۲۴درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۳/ ۱۱/ ۱۴۰۰ تا ۱۳/ ۰۱/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«شپنا»: شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی بهمند) را نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۰۶/ ۱۱/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۹/ ۱۳‌هزار میلیارد تومان به مبلغ ۱۹‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۳۷درصدی) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی ناشی از مخارج سرمایه‌‌‌ای انجام‌شده طی سال‌های گذشته اخذ کرده است. بدیهی است افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.