شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با نماد «قشرین» در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه کرد. شرکت یادشده در این اطلاعیه درباره کاهش ۴۵درصدی مقدار و مبلغ فروش نسبت به متوسط ۶ماهه حسابرسی‌شده منتهی به پایان سال ۹۹ عنوان کرده است: «فروش شکر و محصولات فرعی در ۶ماه دوم سال مالی منتهی به پایان شهریور امسال نسبت به ۶ماه اول کمتر بوده است.» لازم است گفته شود که سال مالی این شرکت پایان شهریور است.

این شرکت همچنین درباره دلایل کاهش ۱۰درصدی بهای تمام‌شده فروش خود در این دوره گفته است: «هزینه‌ها در ۶ماه دوم سال مالی منتهی به پایان شهریور امسال به دلیل عدم‌بهره‌برداری نسبت به ۶ماه اول کمتر شده است.»

در ادامه شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان در توضیح کاهش ۹۰درصدی سایر درآمدها و هزینه‌های غیر‌عملیاتی سرمایه‌گذاری‌‌‌ها هم نوشته است؛ این موضوع «بابت زیان کاهش ارزش سرمایه‌‌‌گاری شرکت فرعی نیک‌اندیشان بوده است.»

شرکت مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان در اطلاعیه‌ای در گروه «ب» از «کارشناسی زمین و ساختمان شرکت مجتمع نیلی صنعت کرمان» خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است: «با توجه به درخواست اخذ تسهیلات از بانک‌سپه بنا به تشخیص مدیریت شعب بانک‌سپه منطقه کرمان، کارشناسی مذکور از سوی هیات کارشناسان رسمی دادگستری به منظور پشتوانه تسهیلات دریافتنی انجام شد. با توجه به در جریان تکمیل بودن برخی از پروژه‌های ساختمانی، تا این مرحله و تاریخ مذکور ارزش زمین و ساختمان کارخانه مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان (سهامی‌عام) به مبلغ ۴/ ۱‌هزار میلیارد ریال ارزیابی شد.»

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات هم از تحصیل سهام شرکت آهن و فولاد ایساتیس‌توس خبر داده است. شرکت آهن و فولاد ایساتیس‌توس، شرکت غیر‌بورسی فعال در حوزه تولید ورق‌های گرم فولادی و رول شده با ظرفیت تولید سالانه ۴میلیون تن و صادرات تولیدات محصولات فولادی و... است. در این معامله شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات ۱۵‌درصد سهام شرکت یادشده را به مبلغ اسمی هر سهم هزار ریال خریداری کرد. کل مبلغ معامله ۱۵۰میلیارد تومان عنوان شده است.

بانک‌گردشگری هم روز گذشته درباره عدم‌حصول نتیجه در برگزاری مزایده خود اطلاع‌رسانی کرد. مزایده مذکور به این شرح بود: «بانک‌گردشگری در نظر دارد در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد بانک‌ها مصوب ۲۷/ ۰۳/ ۱۳۹۹ شورای پول و اعتبار بانک‌مرکزی و همچنین دستورالعمل اصلاحی مورخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۰ سیاست‌ها و الزامات بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص فروش اموال تملیکی و با استناد به آیین‌نامه معاملات بانک، نسبت به فروش و واگذاری املاک خود با وضعیت موجود و بر مبنای قیمت پایه مزایده به صورت نقد یا نقد و اقساط (دارای متصرف یا تخلیه) اقدام کند.» این مزایده ۲۹دی‌ماه برگزار و بازگشایی پاکت‌های مزایده روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/ ۱۱/ ۱۰ انجام شد.

بانک‌گردشگری در خصوص دلایل عدم‌حصول نتیجه عنوان کرده است: «در تاریخ ۲۹/ ۱۰/ ۱۴۰۰ آگهی فروش اموال مازاد بانک در روزنامه‌های اطلاعات و «دنیای‌اقتصاد» منتشر شد و با توجه به نبود متقاضی نتیجه‌ای حاصل نشد. لذا در صورت وجود برنامه فروش متعاقبا از طریق سامانه کدال اعلام می‌شود.»

شرکت پارس فولاد سبزوار «فسبزوار» هم در یک اطلاعیه گروه «الف» از توقف تمام فعالیت‌های شرکت خبر داده است. این شرکت درباره دلایل این توقف توضیح داده است: «کاهش تولید حدود ۲۵‌هزار تن تولید آهن‌اسفنجی به دلیل برودت هوا و شرایط شبکه گاز و برق استان و همچنین دلیل تاخیر در افشا، انجام مکاتبات لازم برای دریافت مجوز تولید با شرکت گاز منطقه‌ای خراسان‌رضوی تا تاریخ افشا بوده که متاسفانه مجوز تولید داده نشد.» تاریخ توقف فعالیت ۱۶بهمن‌ماه عنوان و برآورد شد که در ابتدای ماه آینده مجددا شروع به فعالیت کند.