مارون: شرکت پتروشیمی مارون در خصوص وضع عوارض صادراتی محصولات پتروشیمی اعلام کرد که با توجه به کدهای طبقه‌بندی محصولات مندرج در نامه دفتر کل صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوع در خصوص محصولات این شرکت مصداق ندارد.

وبصادر: بانک صادرات ایران از انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس «شبندر» با نرخ ۲۳‌درصد و ۱۲ماهه به‌منظور حمایت از سهام بانک‌صادرات ایران خبر داد.

ولیز: شرکت لیزینگ ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال توضیحاتی در خصوص افزایش سرمایه، اقدامات انجام‌شده و آخرین وضعیت پذیره‌نویسی ارائه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که پیرو مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت دوم مورخ ۱۰شهریور ۱۴۰۰، سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان به روش سلب حق‌تقدم مورد تصویب قرار گرفت. شرکت به‌منظور رعایت مواد ۱۶۱ و ۱۶۷ قانون تجارت، ابتدا به ثبت صورت‌جلسات مجمع عمومی عادی سالانه ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده سال ۱۳۹۸ و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌‌‌العاده ۱۳۹۹ اقدام و سپس صورت‌جلسه، مجوزها و مستندها را به همراه پیش‌‌‌نویس اعلامیه پذیره‌‌‌نویسی تاییدشده سازمان بورس در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ به اداره ارسال کرد. پس از پذیرش اولیه، صدور مجوز منوط به ارائه اصل تاییدیه پذیره‌‌‌نویسی صادرشده از سوی بانک‌مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار شد که پس از دریافت مجدد مجوزها، به همراه سایر مدارک در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شد و اکنون نزد کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها در دست بررسی و اقدام است.

لوتوس: شرکت تامین سرمایه لوتوس‌پارسیان از مشارکت در انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با سررسید یکساله و نرخ ۲۲‌درصد و کارمزد ۲/ ۶میلیارد تومان خبر داد.

حآسا: شرکت آسیا سیر ارس در خصوص افزایش ۸۰درصدی سود عملیاتی و افزایش ۳/ ۱۸میلیارد تومانی وجوه پرداختی بابت خرید دارایی ثابت اعلام کرد که علت افزایش ۸۰درصدی سود عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ عمدتا مربوط به ما‌‌‌به‌‌‌التفاوت افزایش نرخ حمل مالکانه قراردادهای جاری شرکت از جمله شرکت ملی صنایع مس ایران و مس سونگون است که مراتب طی دو مرحله در تاریخ‌‌‌های ۶مرداد ۱۴۰۰ و ۱۴آبان ۱۴۰۰ در سامانه کدال اطلاع‌‌‌رسانی شده است. همچنین شرکت در خصوص افزایش ۳/ ۱۸میلیارد تومانی وجوه پرداختی بابت خرید دارایی اعلام کرد که افزایش دارایی‌‌‌های ثابت بابت خرید قطعات سرمایه‌‌‌ای و تعمیر اساسی حدود ۶۰‌درصد ناوگان ریلی شرکت در سال‌جاری در جهت بالا بردن ضریب آماده‌به‌کاری ناوگان ریلی شرکت و انجام تعهدات و الزامات شرکت راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی است.