«زاگرس» : شرکت پتروشیمی زاگرس اعلام کرد که با توجه به اتمام تعمیرات اضطراری واحد دوم، این واحد از پتروشیمی زاگرس مجددا با ظرفیت ۱۰۰‌درصد در مدار تولید قرار گرفت. لازم به توضیح است که مبلغ درآمدهای عملیاتی این واحد در سال مالی گذشته ۳/ ۱۹‌هزار میلیارد تومان و سهم آن از درآمدهای عملیاتی سال مالی گذشته۵۰‌درصد بوده است.

«غگرجی»: شرکت بیسکویت گرجی از افزایش نرخ خرید مواد اولیه براساس مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که آرد گندم به دلیل عدم‌تخصیص ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ به نرخ ۴/ ۱۸‌هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافته است. همچنین نرخ حقوق و دستمزد طبق بخشنامه وزارت کار در حدود ۵۷‌درصد افزایش یافته که در فروردین ۱۴۰۱ اعمال و پرداخت شده است. حقوق و دستمزد در سال گذشته مبلغ ۸/ ۲۵میلیارد تومان بوده که حدود ۱۱‌درصد بهای تمام‌شده را تشکیل داده است و مجموعا ۵۰‌درصد اثر سود و زیانی برای شرکت دارد که افزایش نرخ فروش به همین مقدار اعمال شده است. لازم به توضیح است که مبلغ کل مواد خریداری‌شده در سال مالی قبل ۲/ ۴۶میلیارد تومان بوده است.

«کسعدی»: شرکت کارخانه‌های کاشی و سرامیک سعدی اعلام کرد که بخشی از فعالیت شرکت اعم از اورهال کوره مطابق برنامه تعمیر و نگهداری ماشین‌‌‌آلات که پیش‌تر متوقف شده بود، از تاریخ ۱۸اردیبهشت مجددا با انجام تعمیرات فعالیت خود را از سر گرفت. بر این اساس از تاریخ مذکور خط تولید کارخانه به طور کامل فعال شده و شروع به کار کرده است. مبلغ درآمدهای عملیاتی فعالیت متوقف‌شده سال مالی گذشته ۲۱۱میلیارد تومان بوده است.

«شرنگی» : شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین که در زمینه تولید رنگ‌‌‌های تزیینی، صنعتی، پودری و اتومبیلی فعالیت دارد، طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که پیرو گزارش توجیهی افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۰میلیارد تومان به ۱۰۰میلیارد تومان و با عنایت به توافقات انجام‌شده و در صورت موافقت سازمان بورس اوراق بهادار تهران و تصویب مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده، افزایش سرمایه درخواستی طی دو مرحله به شرح ذیل انجام خواهد شد:

مرحله اول: از محل سود انباشته به مبلغ ۷۰میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۱؛

مرحله دوم: پس از ثبت افزایش سرمایه مرحله اول از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به مبلغ ۲۰میلیارد تومان.