غپونه: شرکت نوش‌پونه مشهد طی دو اطلاعیه مجزا از دریافت مجوز افزایش در نرخ مواد اولیه و فروش انواع روغن‌نباتی مایع و جامد خبر داد. این شرکت در اطلاعیه افزایش نرخ مواد اولیه اعلام کرد که پیرو حذف ارز ترجیحی ۴۲هزار ریالی برای واردات روغن‌خام و جایگزینی آن با ارز نیمایی و همچنین افزایش قیمت‌های جهانی در ۶ماه اخیر و افزایش هزینه‌‌‌های سربار و دستمزد و سایر نهاده‌‌‌های تولید، براساس تصمیمات متخذه در ستاد تنظیم بازار کشور و طبق نامه انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی ایران قیمت‌های جدید روغن‌خام به شرح ذیل است.

1

شرکت نوش‌پونه مشهد در اطلاعیه‌‌‌ دیگری نرخ جدید فروش روغن‌خام خوراکی را به شرح ذیل اعلام کرد.

2

با توجه به ابلاغیه مذکور، تعیین تعدیلات مورد لزوم بر صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده و همچنین برنامه‌‌‌های آتی شرکت در حال حاضر میسر نیست، بنابراین برنامه‌‌‌های آتی شرکت و همچنین تاثیر موارد مذکور بر صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

غکوروش: شرکت صنعت غذایی کورش نیز در اطلاعیه‌‌‌ای از افزایش نرخ روغن‌خام براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین طبق نامه انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی ایران خبر داد (افزایش نرخ مواد اولیه مطابق جدول ارائه‌شده برای نماد «غپونه» است). لازم به ذکر است که از سال گذشته قیمت‌گذاری روغن‌خام کلزا، کنجد و زیتون به صورت آزاد بوده و فروش محصولات مرتبط نیز از قیمت‌گذاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان معاف بودند، بنابراین اثر تغییر قیمت جهانی و حذف ارز ترجیحی بر قیمت این کالاها در سال گذشته اعمال شده است.

همچنین شرکت در اطلاعیه‌‌‌ای دیگر نرخ جدید فروش محصولات خود را به شرح ذیل اعلام کرد.

3

همچنین شرکت اعلام کرد که با توجه به ابلاغیه مذکور، تعیین تعدیلات صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده لازم و همچنین تغییرات برنامه‌‌‌های آتی شرکت در حال حاضر میسر نیست و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.