پدیده شیمی قرن: این شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۲۷۴میلیارد تومان (معادل ۲۷۴۶ریال به‌ازای هر سهم) سود خالص شناسایی کرده که نسبت به عملکرد سال گذشته ۳۴‌درصد افت کرده است. فروش سال ۱۴۰۰ قرن حدود ۲۳۰۴میلیارد تومانی بوده که نسبت به سال گذشته ۲۸‌درصد رشد داشته است. حاشیه سود ناخالص قرن در چهار فصل به‌ترتیب برابر با ۷/ ۲۰درصد، ۹/ ۲۵درصد، ۵/ ۲۱درصد و ۹/ ۲۲‌درصد بوده است. این شرکت در فصل زمستان حدود ۷۶۰ریال سود به ازای هرسهم شناسایی کرده و این برای سه‌فصل ابتدایی سال به ترتیب ۵۵ریال، ۶۳۹ریال و منفی۸۱ریال بوده است.

«کگل»: شرکت گل‌گهر در سال مالی ۱۴۰۰ به سود خالص ۶/ ۲۰‌هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل ۴۶‌درصد رشد کرده است. همچنین توانست امسال به فروش حدود ۷/ ۵۰‌هزار میلیارد تومانی برسد که نسبت به سال گذشته حدود ۵۷‌درصد رشد نشان می‌دهد. حاشیه سود ناخالص شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲/ ۴۶‌درصد است که این عدد برای سال قبل ۱/ ۴۸‌درصد بوده است. «کگل» در زمستان حدود ۵/ ۱۴‌هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به پاییز ۱۸‌درصد رشد کرده است. حاشیه سود ناخالص برای چهار فصل ۱۴۰۰ به‌ترتیب ۶درصد، ۹/ ۲درصد، ۴/ ۳۰درصد، ۱/ ۴۶درصد و ۶/ ۴۰‌درصد بوده است. سود خالص شرکت در زمستان ۵۰۷۸میلیارد تومان بود، در حالی که فصل قبل به ۴۹۴۴میلیارد تومان رسید.

«بوعلی»: پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال مالی ۱۴۰۰ به سود خالص ۳۷۶۹میلیارد تومان رسید (۱۰۷۷تومان به‌ازای هر سهم) که نسبت به سال مالی قبل ۷۵‌درصد رشد کرده است. همچنین این شرکت در این سال مالی به فروش ۲۶۳۶۰میلیارد تومانی رسید که نسبت به سال مالی قبل حدود ۱۰۰‌درصد رشد نشان می‌دهد. حاشیه سود ناخالص شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۷/ ۲۰‌درصد است که این عدد برای سال قبل ۹/ ۲۳‌درصد بوده است.  این شرکت در زمستان به سود ۱۶۵۱ریالی به‌ازای هر سهم رسید که این عدد برای بهار، تابستان و پاییز به‌ترتیب برابر با ۲۶۲۱ریال، ۳۱۷۳ریال و ۳۳۲۵ریال بوده است. «بوعلی» در زمستان ۷۰۲۷میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به پاییز ۲۳‌درصد افت کرده است. حاشیه سود (زیان) ناخالص شرکت در زمستان ۷/ ۱۵‌درصد بوده که این عدد برای سه‌فصل قبل (بهار، تابستان و پاییز) به‌ترتیب برابر با ۱/ ۲۲درصد، ۳/ ۲۷درصد و ۷/ ۱۹‌درصد بوده است.

«غزر»: شرکت زر ماکارون در سال ۱۴۰۰ به سود ۴۳۳میلیارد تومانی، معادل ۵۴۱ریال به ازای هر سهم دست یافت که ۶۹‌درصد کمتر از سال مالی گذشته بوده است. مبلغ فروش شرکت در این دوره با رشد ۲۱درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۲۹۷میلیارد تومان رسید. همچنین حاشیه سود ناخالص شرکت ۵/ ۳۳‌درصد بوده که نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۱۰‌درصد کاهش داشته است.  «غزر» در زمستان حدود ۴۵ریال به ازای هر سهم سود ساخت، در حالی که سود فصول بهار، تابستان و پاییز این شرکت به ترتیب برابر ۱۷۲ریال، ۱۸۵ریال و ۱۳۹ریال به ازای هر سهم بوده است.  فروش فصل زمستان حدود ۳‌درصد کمتر از فروش پاییز و برابر با ۵۳۴میلیارد تومان بود. حاشیه سود ناخالص فصل زمستان شرکت معادل ۳/ ۲۹‌درصد گزارش شده است. حاشیه سود ناخالص در فصول بهار، تابستان و پاییز به ترتیب برابر ۷/ ۴۰درصد، ۵/ ۳۴درصد و ۲۹‌درصد بوده است.

«فسرب»:  شرکت ملی سرب و روی ایران در سال ۱۴۰۰ به سود ۱۱۳میلیارد تومانی، معادل ۱۰۳ریال به ازای هر سهم دست یافت که ۲۰‌درصد کمتر از سال مالی گذشته بوده است. مبلغ فروش شرکت در این دوره با رشد ۲۷درصدی نسبت به سال گذشته به ۶۲۲میلیارد تومان رسید. همچنین حاشیه سود ناخالص شرکت برابر با ۲۰‌درصد بوده، در حالی که در سال مالی گذشته برابر با ۳۸‌درصد بوده است. «فسرب» در زمستان حدود ۳۶ریال به ازای هر سهم سود ساخت، در حالی که سود فصول بهار، تابستان و پاییز این شرکت به ترتیب برابر ۳۶ریال، ۸ریال و ۲۳ریال به ازای هر سهم بوده است. فروش فصل زمستان ۲۳‌درصد کمتر از فروش پاییز و برابر با ۱۴۶میلیارد تومان بود. حاشیه سود ناخالص فصل زمستان شرکت معادل ۶/ ۱۷‌درصد گزارش شده است. حاشیه سود ناخالص در فصول بهار، تابستان و پاییز به ترتیب برابر ۸/ ۳۱درصد، ۲/ ۱۲درصد و ۶/ ۱۷‌درصد بوده است.