افزایش سرمایه از محل اندوخته یا انباشته

افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده

افزایش در سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌‌ها

افزایش سرمایه به روش صرف سهام

با توجه به اینکه افزایش سرمایه طی مراحل متعددی انجام می‌شود، از این رو ناشران موظفند با انتشار اطلاعیه‌‌‌‌های متعدد در کدال سهامداران را از روند این فرآیند مهم آگاه کنند. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است.

«ولغدر»: شرکت لیزینگ خودرو غدیر اعلام کرد که بر اساس پیشنهادهای هیات‌مدیره، شرکت تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ ۵۳‌میلیارد تومان به مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۸۳‌درصدی) دارد. به همین منظور گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه مذکور از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌‌‌‌العاده است.

«اعتلا»: شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌‌العاده، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱۵‌میلیارد تومان به ‌‌‌‌مبلغ ۲۰۵‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۷۸‌درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی در تاریخ ۱۰/ ۰۳/ ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

«کتوکا»: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا که در زمینه ساخت و تولید کلیه محصولات و فرآورده‌های نسوز فعالیت دارد، اعلام کرد که با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۲۳/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌‌‌‌العاده و صورتجلسه هیات‌مدیره با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷۷‌میلیارد تومان به ‌‌‌‌مبلغ ۱۱۳‌میلیارد تومان، تعداد ۳۳۳‌میلیون و ۵۳۱‌هزار و ۶۴۲ سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده شده توسط‌‌‌‌سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه، بدین‌‌‌‌وسیله تعداد ۲۶‌میلیون و ۴۶۸‌هزار و ۳۵۸ سهم ۱۰۰۰ ریالی برای پذیره‌‌‌‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. لازم به توضیح است که مهلت پذیره‌‌‌‌نویسی عمومی از ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ لغایت ۱۴ تیر ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«وطوبی»: شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد شهر طوبی تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ ۱۱۰‌میلیارد تومان به مبلغ ۳۰۰‌میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۷۳‌درصدی) دارد. به همین منظور گزارش توجیهی هیات‌مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه مذکور از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به منظور کسب شرایط مورد نظر هیات پذیرش فرابورس ایران و اصلاح ساختار مالی جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.