«فلوله»: شرکت لوله و ماشین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی ایران اطلاعات حاصل از بر‌گزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی ناشی از تغییرات قیمت سهام خود را در سامانه کدال منتشر کرد. در بخشی از این اطلاعات شرکت گفته است: همان‌گونه که طی گزارش‌های عملکرد تولید و فروش دو‌ماهه ابتدای سال‌جاری از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم رسانیده شد، این شرکت طی مدت دو‌ماهه فروردین و اردیبهشت سال‌جاری، بالغ بر ۱/ ۵هزار تن تولید و ۴/ ۴‌هزار تن فروش محصولات به مبلغ ۳/ ۱۱۹میلیارد‌تومان (بیش از ۳ برابر مدت مشابه در سال‌گذشته) داشته است.

لازم به توضیح است افزایش یا کاهش نسبت تولید و فروش داخلی به صادرات محصولات شرکت، به روند تخصیص بودجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جاری و عمرانی در وزارت نیرو وابسته است. همچنین شرکت به‌منظور افزایش حاشیه فروش و کنترل هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تولید، همچنین کاهش اثر تورم بر بهای تمام‌شده، اقدام به تشکیل کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تخصصی در راستای قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تولید و مدیریت بهای تمام‌شده محصولات خود کرده است. در پایان شرکت از سازمان بورس و اوراق‌بهادار خواسته اوامر مقتضی درخصوص بررسی دقیق معاملات صورت‌گرفته طی یک‌ماه گذشته در این نماد معاملاتی، که به‌رغم تلاش کارکنان جهت افزایش تولید و فروش محصولات باعث کاهش بهای سهام شده است را صادر کنند تا از هرگونه تضییع حقوق سهامداران جلوگیری به‌عمل آید.

«آواک»: شرکت صنایع ارتباطی آوا طی اطلاعیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در سامانه کدال توضیحاتی درخصوص افزایش سود عملیاتی در صورت‌های مالی منتشرشده منتهی به سال‌مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام‌کرد در طول سال‌۱۴۰۰ تولیدات شرکت در راستای ادامه و ارتقای مسیر قبلی عمدتا بر تولید محصولات نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزاری و سخت‌افزاری سوئیچینگ ارتباطی سازمانی و عمومی شامل محصولات زیرساختی ارتباطی و محصولات جانبی آنها متمرکز بوده است.

شایان ذکر است در سال‌۱۴۰۰ با توجه به تولید داخلی برخی میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزارها و کدک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها که در سال‌گذشته جزو مواداولیه موردنیاز برخی محصولات شرکت تلقی می‌شد و خریداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدند، حاشیه سود در برخی محصولات افزایش یافته است.

«آریا»: شرکت پلیمر آریاساسول درخصوص نرخ سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جانبی که در جلسه مورخ ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۱ شورای رقابت تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری شده است و همچنین پیرو اطلاعات و صورت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در سامانه کدال اعلام کرد: وفق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه آثار نرخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید باید بر اساس صورت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حساب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شرکت مبین انرژی خلیج فارس (سهامی عام) در هیات‌مدیره بررسی و با توجه به صرفه و صلاح شرکت درخصوص پذیرش آن تصمیم گرفته شود، ضمن محفوظ‌بودن حق این شرکت جهت تجدید نظرخواهی از مراجع ذی‌صلاح قانونی درخصوص این موضوع، در صورت پذیرش و اعمال نرخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه منتشره در سامانه کدال و با لحاظ کردن ذخایر منظور شده در دفاتر، بهای تمام‌شده درآمدهای عملیاتی سال‌۱۴۰۰ کمتر از ۵‌درصد افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

«پارتا»: شرکت مجتمع صنعتی ارتاویل تایر از تغییر سهامدار عمده خود خبر داد. براین اساس شرکت اعلام‌کرد بیش از ۷۰‌درصد از سهام شرکت که پیشتر به خانواده گنجی تعلق داشت، با هدف ایجاد ساختار حاکمیت شرکتی از خانواده گنجی به شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری گروه صنعتی رازی (سهامی عام) در خارج از جلسه رسمی معاملات به قیمت پایانی روز انتقال (۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) منتقل شده است. توضیح اینکه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری گروه صنعتی رازی  (سهامی عام) نیز خانواده گنجی هستند.