«حکشتی»: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در یک‌اطلاعیه، افزایش کرایه حمل دریایی کانتینر را اعلام کرد. طبق این اطلاعیه، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در نامه‌‌‌ای خطاب به معاون استان‌‌‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرده است: «با استناد به اعلامیه‌‌‌های دریافتی از شرکت کشتیرانی خارجی Feeder Operator  از تاریخ میلادی ۱/ ۷/ ۲۰۲۲ کرایه حمل دریایی کانتینری از بنادر ایران با اعمال هزینه BAF مواجه خواهد شد.»

«فسوژ»: شرکت سوژمیران هم به واسطه یک اطلاعیه گروه «ب» از فروش سهام باما و همین‌طور فروش مانده ارزی خود خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است که فروش سهام شرکت باما و فروش مانده ارزی به‌منظور تسویه تسهیلات شرکت و اختصاص منابع مازاد برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت تا پایان تیرماه صورت گرفته است.

«آواک»: شرکت صنایع ارتباطی آوا «انعقاد قرارداد مهم» را موضوع اطلاعیه گروه «الف» خود قرار داده است. این قرارداد برای فروش تجهیزات به‌روزرسانی شبکه سوئیچینگ بین‌شهری و بین‌الملل با شرکت ارتباطات زیرساخت منعقد شده است. مدت اجرای قرارداد پنج‌ماه اعلام شده و قرار است پس از آن مدت دوره گارانتی و پشتیبانی ۳۴ماه باشد. مبلغ قرارداد یادشده ۲/ ۵۸میلیارد تومان بوده که گفته شده ۲۵درصد آن پیش‌‌‌پرداخت در ازای ضمانت‌نامه و تسویه پس از تحویل اقلام و تایید خریدار خواهد بود.

«وبرق»: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین هم اعلام کرد: «پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر فروش یا تهاتر در توزیع برق استان‌‌‌های قزوین و زنجان به استحضار می‌‌‌رساند که هر اقدامی در خصوص سهام این شرکت‌ها منوط به بررسی دقیق و گزارش کارشناسی از ارزش و دارایی‌‌‌های شرکت‌های مذکور است. در مورد افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها نیز به استحضار می‌‌‌رساند که موارد همچنان با توجه به مصوبه هیات‌مدیره در حال پیگیری بوده و روند ایجاد بسترهای لازم و بررسی پتانسیل‌‌‌های موجود در شرکت و زیرمجموعه‌‌‌ها در دستور کار است.

«فاراک»: شرکت ماشین‌‌‌سازی اراک هم از انحلال یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود خبر داده است. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که «در تاریخ ۰۴/ ۰۴/ ۱۴۰۱ مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص انحلال شرکت تاسیسات نفتی نور قشم (سهامی‌خاص) (از شرکت‌های زیرمجموعه ماشین‌سازی اراک که ۹۶/ ۹۹‌درصد از سهام شرکت فوق را داراست) تشکیل و پس از بحث و بررسی موضوع انحلال شرکت فوق، مقرر شد که این شرکت منحل شود. از جمله دلایل انحلال، اعمال تحریم‌‌‌های ظالمانه و عدم‌تمایل شرکت سرمایه‌گذار چینی در این فضا بوده که اجرای طرح را متوقف کرده است.»