مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم شرکت، ارائه ابزارهای نوین مالی و راه‌اندازی انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین طراحی و معرفی ابزارهای جدید متناسب با نیاز بازار است که با همین رویکرد و سابقه که در طراحی و ارائه محصولات جدید داریم، توانستیم نخستین صندوق تضمین اصل سرمایه کاریزما را راه‌‌‌اندازی کنیم. طیبی با اشاره به اینکه این صندوق دو نوع واحد ممتاز و واحدهای سرمایه‌گذاری عادی را شامل می‌شود که مشابه آن را در صندوق اهرمی نیز شاهد هستیم، یادآور شد: بر این اساس دارندگان واحدهای ممتاز افرادی محسوب می‌‌‌شوند که سرمایه افراد دارای واحدهای عادی را تضمین می‌کنند تا ریسک موجود کاهش یابد. وی  تصریح کرد:  سرمایه‌گذاران واحدهای عادی، با توزیع ریسک توسط رکن چندضامنی، با پرداخت کارمزد، از مواجهه با ریسک از دست دادن سرمایه خود در امان خواهند ماند. مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما با بیان اینکه از نظر چگونگی سرمایه‌گذاری در صندوق، می‌‌‌توان صندوق‌‌‌ را به دو نوع قابل معامله (ETF) و مبتنی بر صدور و ابطال تقسیم کرد، یادآورشد: سرمایه‌گذاران در این صندوق باید با دید بلندمدت وارد شوند؛ چون براساس سازوکار طراحی‌شده، حداقل ۹۰ روز کاری اجازه ابطال ندارند. ضمن اینکه حداقل سرمایه‌گذاری هر فرد در واحد‌‌‌های ممتاز که پذیره‌نویسی می‌شود، ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود که باعث می‌شود افراد ریسک‌گریز و خرد حقیقی، به سمت استفاده از واحد‌های عادی سوق پیدا کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شرایط فعلی بازار سرمایه افراد بیشتری از جامعه به سوی این صندوق‌ها هدایت شوند. با توجه به سازوکار طراحی‌شده، این صندوق می‌تواند برای هر دو گروه سودآور باشد. نوع صندوق تضمین مختلط بوده و بسته به شرایط بازار می‌‌‌تواند ۷۰درصد در سهام و ۳۰‌درصد در اوراق با درآمد ثابت یا بالعکس سرمایه‌گذاری کند. همچنین مدیرعامل گروه مالی کاریزما دراین نشست با تاکید بر این موضوع که در مجموعه کاریزما تلاش شده است تا نقش خود را در توسعه بازار به‌خوبی ایفا کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته به‌رغم فراز و نشیب‌‌‌هایی که در مجموعه بازار سرمایه به وجود آمد، با اتکا به نیروی انسانی متخصص، توانستیم ازاین شرایط عبور کنیم و درحال حاضر یکی از کامل‌ترین زنجیره‌‌‌های ارزش را در اکوسیستم مالی داریم.

مدیرعامل گروه مالی کاریزما خاطرنشان کرد: رویکردی که در مجموعه آن را دنبال می‌کنیم، تمرکز بر بخش نوآوری و حوزه زیرساخت تکنولوژی است که در سال‌های آینده به واسطه پروژه‌هایی که در این بخش تعریف خواهیم کرد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. وی با اشاره به محصول جدید این شرکت، اظهار امیدواری کرد که صندوق تضمین کاریزما بتواند با ساختار جدید، تجربه موفقی را در بازار سرمایه رقم بزند.