وی افزود: در حفاری و تکمیل چاه‌‌‌های شماره ۱۱، ۲۵، ۲۲ و شماره ۳۱ (توسعه‌‌‌ای) دستگاه‌های حفاری سنگین ۳۵، ۴۸ و ۸۱ به کارگیری شدند که این دکل‌‌‌ها با پایان کار از منطقه منتقل و در موقعیت‌‌‌های دیگر استقرار یافتند.

وی ادامه داد: میدان نفتی نفت‌‌‌شهر در استان کرمانشاه در نوع خود یکی از پیچیده‌‌‌ترین میادین نفتی در ایران و جهان است که در نقطه مرزی ایران و عراق واقع شده و از ویژگی‌‌‌ استثنایی آن می‌توان به گسل‌‌‌های فراوان و وجود گاز در لایه‌‌‌های سطحی اشاره کرد.

مدیر طرح‌‌‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: حفاری در این موقعیت باید با ضریب ایمنی بسیار بالا صورت می‌‌‌گرفت که در این ارتباط آموزش کارکنان و سطح آمادگی آنان و استفاده از تجهیزات برای پیشگیری از فوران و مقابله با نشت گاز گوگرد (H۲S) از ابتدای کار مورد اهتمام ویژه قرار داشت.

آل‌‌‌محمود افزود: شرایط محیطی، لزوم پاکسازی منطقه، آسیب دیدن لوکیشن و قطع راه ارتباطی در جریان سیلاب سال ۹۸ و سرعت پایین حفاری به لحاظ قرار داشتن گاز در سطح، از مواردی بود که در اجرای این طرح پیش آمد.

وی با بیان اینکه این طرح در دو بخش سطح زمین و زیرزمین توسط شرکت ملی حفاری در قالب مهندسی، طراحی و اجرا عقد قرارداد شده بود، گفت: اکنون بخش زیرزمینی طرح به اتمام رسید و سطح زمینی آن نیز در مراحل پایان کار قرار دارد.