سیدمحسن موسوی گفت: مالک این نیروگاه نزدیک به ۱۵۰‌میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر این واحد اختصاص داده و کار تعمیرات نیز به دست پرسنل شرکت انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: نیروگاه‌‌‌های حرارتی بخار معمولا پس از فعالیت ۴۰ تا ۵۰‌هزار ساعته از مدار خارج شده و وارد مرحله تعمیرات اساسی توربین می‌‌‌شوند.  وی با بیان اینکه این تعمیرات به مدت ۹۰ تا ۱۰۰ روز طول می‌‌‌کشد، افزود: سایر بخش‌‌‌های نیروگاهی نیز در صورت نیاز به سرویس‌‌‌دهی، از این فرصت استفاده کرده و تحت تعمیر قرار می‌‌‌گیرند.

موسوی با بیان اینکه یک واحد نیروگاه سهند بناب نیز در دست تعمیرات اساسی است، ادامه داد: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز که در اوایل سال‌جاری با افت تولید ۲۸۰ مگاواتی مواجه بود، پس از تعمیرات اساسی به بهره‌‌‌برداری رسیده و به این منظور تولید برق این واحد به ظرفیت اسمی خود یعنی ۳۵۰ مگاوات ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه این تعمیرات به صورت برنامه سالانه توسط شرکت دیسپاچینگ انجام می‌گیرد، ادامه داد: در زمان تعمیرات واحدها، خلا تامین انرژی از سوی سایر نیروگاه‌‌‌ها پوشش داده می‌شود تا با خاموشی مواجه نشویم.

وی درباره وضعیت تکنولوژی نیروگاه‌‌‌های استان نیز گفت: نیروگاه‌‌‌های حرارتی بخار و سیکل رنکین تبریز و سهند با آخرین تکنولوژی‌‌‌ها در حال فعالیت هستند. البته معمولا افزایش کیفیت تکنولوژی در حوزه نیروگاه‌‌‌های سیکل رنکین در دنیا چندان وجود نداشته و با این حال دو نیروگاه تبریز و سهند جزو بهترین نیروگاه‌‌‌های جهان هستند.  مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی درباره نیروگاه‌‌‌های استان، تشریح کرد: نیروگاه تبریز دارای دو واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی، سهند بناب دارای دو واحد ۳۲۵ مگاواتی و صوفیان دارای چهار واحد گازی ۲۵ مگاواتی بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی هریس که برای بخش خصوصی است نیز در حال تکمیل و به میزان ۱۰۰ مگاوات نیز نیروگاه پراکنده بخش خصوصی در استان وجود دارد.  وی در خصوص اقدامات این شرکت برای عدم‌خاموشی‌‌‌ها در پیک سال آینده، گفت: تنها راهکار برای شرکت ما، نگه داشتن نیروگاه‌‌‌ها در تولید توان اسمی آنهاست. تولید نیروگاه‌‌‌ها ممکن است بنا به دلایل و مشکلات فنی کاهش یابد اما با انجام تعمیرات اساسی و سرمایه‌گذاری می‌توان این موانع را از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده نسبت به امسال در تبریز حداقل به میزان ۷۰ تا ۸۰ مگاوات افزایش تولید برق خواهیم داشت.

موسوی تاکید کرد: همکاران ما در تلاش برای رساندن نیروگاه‌‌‌ها به حداکثر تولید هستند، به این منظور از تمام مردم خواهشمندیم در مصرف نعمت برق که با زحمت تولید می‌شود نهایت دقت و صرفه‌جویی و مصرف بهینه را لحاظ کنند.