امیر عابدی به همراه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مازندران پیش از بازدید میدانی از توانمندی‌‌‌ها و فرصت‌‌‌های سرمایه‌گذاری و بازرگانی بندرامیرآباد در جلسه‌‌‌ای با مدیرکل بندرامیرآباد، ضمن برشمردن مزایای این بندر از قبیل اتصال به شبکه سراسری راه‌‌‌آهن و برخورداری از اسکله رو - رو ریلی در آینده‌‌‌ای نزدیک، بر بهره‌‌‌گیری از حمل‌ونقل چند وجهی و کاهش هزینه‌‌‌های بندری برای کشتی‌های رو - رو جهت افزایش سهم حمل ریلی کشورمان در مراودات بازرگانی با کشورهای حوزه CIS تاکید کرد.

وی برگزاری همایش سالانه اجلاس مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را از اقدامات موثری دانست که می‌توان با استفاده از این فرصت با رایزنی‌‌‌های فرامنطقه‌‌‌ای، مبادلات تجاری و لجستیکی با کشورهای دیگر به‌خصوص قزاقستان را توسعه داد.

در ادامه این جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد به رشد بی‌سابقه ۶۵‌درصدی صادرات کالا در سال‌جاری در بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: این میزان صادرات می‌تواند پایه‌گذار مسائل مهمی همچون توسعه زیرساخت‌‌‌های بندری متناسب با این رشد و ایجاد انبارهای جدید و تغییر کاربری انبارهای موجود به منظور صادرات باشد.

محمدعلی اصل سعیدی‌‌‌پور رضایتمندی صاحبان کالا و صادرکنندگان را یکی از اصول مهم در تدوین برنامه‌‌‌های اقتصادی بندرامیرآباد دانست و گفت: به این منظور توسعه تجهیزات جهت تسریع و تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری کالا به عنوان یک تکلیف در قرارداد جدید اپراتورها لحاظ شده است.

وی زیرساخت‌‌‌های موجود در بندرامیرآباد برای استفاده از کشتی رو - رو کامیونی را به عنوان یکی از شقوق حمل‌ونقل دریایی مناسب ارزیابی کرد و از برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های این بندر در افزایش سهم حمل‌ونقل کانتینری با رویکرد جلوگیری از فرسایش تجهیزات و اجتناب از آسیب کالا در فرآیند عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد.

سعیدی‌‌‌پور اظهار امیدواری کرد: با بهبود شرایط کرونایی کشور، همایش سالانه اجلاس مدیران بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر که ۲ سال به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در برگزاری آن وقفه ایجاد شده، در فرصتی مناسب پیگیری شود.