یحیی قاسم‌‌زاده در تشریح عملکرد گازرسانی در شهرستان مرند افزود: اکنون این شهرستان با ۱۱۲ هزار و ۹۱۲ مشترک تحت پوشش گاز طبیعی، از لحاظ گازرسانی در ردیف شهرستان‌های سبز قرار دارد.وی اظهار کرد: برای تامین این بهره‌مندی شهری و روستایی هزار و ۶۸۹ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقطار مختلف اجرا و ۵۷ هزار و ۶۷۹ انشعاب گاز واگذار شده است.

قاسم‌زاده به اقدامات شاخص در حوزه حفظ پایداری گاز مشترکان اشاره و تصریح کرد: برای حفظ پایداری جریان گاز مشترکان، طرح افزایش ظرفیت ایستگاه‌های C.G.S مرند و C.G.S قرمزی قشلاق و احداث ساختمان و شبکه و تاسیسات مکانیکال، یک ایستگاه T.B.S در شهر مرند، مراحل پیمان‌‌سپاری را طی کرده و در سال آینده اجرا خواهد شد. همچنین طرح لوپ محور صنعتی قرمزی قشلاق به کشکسرای با اجرای ۱۳ کیلومتر خط تغذیه ۱۰ اینچ درحال اجرا بوده که سهم مهمی درتامین گاز صنایع و مراکز تولیدی و حفظ پایداری گاز مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

رئیس اداره گاز شهرستان مرند در ادامه به تشریح عملکرد گازرسانی به بخش تولیدی و صنعتی شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال جریان گاز ۴۸ واحد تولیدی در قالب مصوبه شورای اقتصاد تامین شده و شمار کل تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده از محل این طرح به ۱۸۱ واحد افزایش یافته است. همچنین طرح گازرسانی به شهرک صنعتی شماره ۲ مرند با اجرای ۵۴۸ متر خط تغذیه و احداث یک ایستگاه تقلیل فشار، به اتمام رسیده است.