سیدمحمد دهنوی در جلسه شورای معاونان اداره‌‌‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و دستگاه‌های مرتبط اظهار کرد: برای تحول در استان نیازمند همت جمعی و حرکت جهادی هستیم.

وی ادامه داد: استان گلستان در حوزه زیرساخت‌‌‌ها مشکلات فراوانی دارد.  زمانی که قیمت ارز ارزان بود اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌‌‌ها شکل نگرفت و ما اکنون با این نرخ ارز باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی‌‌‌ها را جبران کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تاکید کرد: اگر می‌‌‌خواهیم شرایط کشور را به سمت پیشرفت پیش ببریم باید برنامه‌‌‌ریزی تحول داشته باشیم.

دهنوی با اشاره به اینکه تغییر شرایط فعلی منوط به تلاش همگانی و بهره‌‌‌مندی از اقدامات برنامه‌‌‌ریزی شده و عملیاتی است، گفت: نگاه‌‌‌ها باید دانش‌‌‌بنیان و فناورانه باشد تا بتوانیم به تحول و پیشرفت برسیم.

دهنوی گفت: قانون رونق تولید دانش‌بنیان همه ظرفیت‌‌‌های لازم را برای توسعه دیده است که اگر می‌‌‌خواهیم به این تحول برسیم باید این قانون را مو به مو اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: تجارت و اقتصاد مردمی یک اصل مهم و عملی است که هر کشوری اگر بخواهد به پیشرفت برسد باید به این اصل عملیاتی مهم دست یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌‌‌ها برای پیشرفت صنعت و تولید در کشور گفت: از تمام مدیران فعال در حوزه اقتصاد و اشتغال تقاضا دارم مشارکت دادن مردم در امور را جدی بگیرند و با اولویت به این اصل مهم بپردازند.

دهنوی اظهار کرد: استفاده از فناوری‌‌‌های نوین، استفاده از توانمندی‌‌‌های مردم و توجه به علم و دانش روز راه و رسم مهم امروز و رسیدن به تحول است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای اجرای راه‌‌‌آهن اینچه‌‌‌برون- شاهرود- طبس تاکید کرد: مذاکرات با سرمایه‌گذاران در حال انجام است و بدون شک اجرای این خط آهن تحولی بزرگ در حوزه تجارت و اقتصاد ایجاد خواهد کرد.