به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای غرب، علی اسدی افزود: بارهای موجود منطقه دهکانان از طریق شبکه ۲۰ کیلوولت تغذیه می‌شوند اما برای تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ آب دهکانان، زمان گریوه و سیروان که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در حال احداث هستند، انرژی معادل ۱۵ مگاوات برآورد شده است و همچنین تامین بار صنایع وابسته به آن، با توجه به فاصله زیاد منطقه دهکانان از پست‌‌های مجاور نیاز به احداث پست فوق‌‌توزیع است.

وی گفت: با توجه به موقعیت مکانی و میزان بار ایستگاه‌های پمپاژ و بررسی‌‌های انجام شده توسط این شرکت، تامین بارهای جدید منطقه دهکانان از طریق شبکه توزیع امکان‌پذیر نیست و به احداث پست فوق‌‌توزیع ۶۳/ ۲۰ کیلوولت با ظرفیت ۶۰ مگاوات در این منطقه نیازمند هستیم.

مدیرعامل برق غرب در ادامه افزود: با بررسی شبکه ۲۰ کیلوولت منطقه دهکانان، با احداث پست فوق‌‌توزیع دهکانان علاوه بر تامین بار ایستگاه‌های دهکانان و صنایع وابسته به آن، بار شبکه ۲۰ کیلوولت دهستان‌‌های ژاورود (کامیاران)، پایگلان، بیساران و ژریژه (مریوان) قابل انتقال به این پست است. زارعی‌‌کوشا، استاندار کردستان نیز از روند اجرای این طرح اظهار رضایت کرد.