عبدالرضا واعظی با بیان اینکه این کارخانه در مدت ۶ سال اجرا و راه‌اندازی می‌شود، افزود: طرح پیشنهادی ایجاد این کارخانه پنج هزار فرصت شغلی فراهم می‌کند و بیش از ۱۰۰ شرکت کوچک و متوسط فناور و دانش‌‌بنیان در آن مستقر می‌شوند.

وی اظهار کرد: توسعه صنایع پایین‌دستی و کمک به کاهش خام‌‌فروشی مس، مولیبدن، پرلیت و سنگ نمک، هدایت طرح‌های پژوهشی به حل مسائل کاربردی صنعت، کمک به جلوگیری از مهاجرت نخبگان و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از اهداف احداث این کارخانه است. رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه این کارخانه نخستین کارخانه نوآوری شهرستانی در استان است، گفت: تفاهم‌‌نامه تاسیس این کارخانه از سوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فرماندار ویژه میانه و شرکت مبتکران گسترش ایده و صنعت ایرانیان به عنوان سرمایه‌‌گذار بخش خصوصی امضا شده است.

واعظی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، کارخانه نوآوری میانه با هدف جذب افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای کار اشتراکی برای آنان، شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌‌ها، کسب و کارهای صنایع خلاق و شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان و فناور در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع ایجاد می‌شود که در فازهای بعدی تا ۵۰۰ هزار مترمربع قابل افزایش است.

وی یادآوری کرد: صنایع محوری کارخانه نوآوری میانه شامل صنایع پایین‌‌دستی مس و مولیبدن، فرآوری و تولید محصولات با پایه پرلیت و سنگ نمک و صنایع تبدیلی نوآورانه سیب و گل محمدی است.