طاهری با تاکید بر لزوم حذف قوانین دست و پاگیر که مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده، اظهار کرد: به این منظور حذف بیش از ۲۰۰ قانون را در برنامه داریم که نبود آنها شرایط را برای فعالیت‌های اقتصادی آسان می‌کند. وی با بیان اینکه در حوزه قانون‌گذاری برای صنعت و تولید نیز سه زنجیره اصلی را مدنظر داریم، خاطرنشان کرد: بخش اول زنجیره شامل فرآیند صدور مجوزها برای شروع کسب و کار است که در این زمینه کارهای خوبی برای تسهیل فضای کسب و کار کشور صورت گرفته و امیدواریم با این روند جایگاه ایران از رتبه فعلی ۱۲۷ دنیا بهبود یابد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از مهم‌ترین این اقدامات را راه‌‌‌اندازی سامانه پنجره واحد برای ثبت همه درخواست‌‌‌ها و مجوزها اعلام کرد. نماینده زنجان و طارم با اشاره به اینکه در بخش دوم زنجیره که شروع کسب و کار است نیز یازده قانون خیلی خوب داریم که طی سال‌های مختلف ایرادهای این قوانین مرتفع شده، افزود: اما نکته مهم آنجاست که اکنون ۳۵‌درصد این قوانین اجرا و ۶۵‌درصد آن اجرایی نشده است که از این ۶۵‌درصد اجرایی نشده نیز بیش از ۹۰‌درصد مشکل در ضعف اجراست، نه ضعف خود قانون. طاهری مهم‌ترین بخش زنجیره را انتهای آن شامل تجارت و به‌ویژه تجارت خارجی دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید مسائل مرتبط با تبادلات مالی و تبادلات کالا در این بخش در نظر گرفته شود. وی اهمیت حوزه تجارت خارجی را از این منظر دانست که در بسیاری از حوزه‌‌‌ها مانند نساجی، لوازم خانگی، فولاد، پتروشیمی و... بیشتر از نیاز کشور تولید داریم و باید به بازارهای خارجی نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۵ دستگاه در حوزه تجارت خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اثرگذار هستند و رویه‌‌‌های متعددی را هم در حوزه تجارت خارجی داریم که باید همه این موارد برای تصمیم‌گیری در حوزه تجارت خارجی مدنظر قرار گیرد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از مهم‌ترین مسائل تجارت خارجی را حمل‌ونقل کالا دانست و تاکید کرد: در این بخش ۸۸‌درصد حمل‌‌‌و‌‌‌نقل دریایی، ۷‌درصد جاده‌‌‌ای و ۵درصد ریلی انجام می‌شود که باید برای توسعه آنها برنامه داشته باشیم. موضوع دیگری که طاهری از آن یاد کرد در نظر گرفتن حمایت‌‌‌هایی برای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان بود و گفت: برای این شرکت‌ها تسهیلاتی حتی تا سقف ۱۰۰میلیارد تومان از محل صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است. وی همچنین از پیگیری برای اصلاح عوارض واردات ماشین‌‌‌آلات و کاهش تعرفه آن به نزدیک صفر هم خبر داد.