وی اضافه کرد: «ما نمی‌دانیم اکنون چه تعداد از مردم افغانستان برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند اما تقریبا آمار این تعداد بیمار که به هند مراجعه می‌کنند را می‌دانیم. اکنون بازاری که برای افغان‌ها جا افتاده، هند است و پس از آن ترکیه.» مجروح خاطرنشان کرد: «در حال حاضر میزان پولی که افغان‌ها در هند هزینه می‌کنند چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شده است اما برداشت ما این است که افغان‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در دهلی هزینه می‌کنند.» وی ادامه داد: «هزینه‌های درمان در ایران کم است اما افغان‌ها از کیفیت درمان در هندوستان راضی هستند. ما فقط در موضوع ترجمه مشکل داریم. کسانی که به ترکیه می‌روند نیز از خدمات سلامت بسیار راضی هستند. ایران هم  باید تفکیک کند که در کدام بخش‌ها فعال‌تر است. اکنون ایران در حوزه درمان کلیه، کبد، پوست و زیبایی بسیار خوب است اما هنوز به پای هند در زمینه درمان قلب و سرطان نرسیده است.»

این مقام افغانستانی تاکید کرد: «هنوز هم افرادی که از قبل به ایران برای درمان می‌رفتند همین مقصد را انتخاب می‌کنند این افراد بیشتر ساکن استان‌های غربی افغانستان هستند. سطح آگاهی افرادی که در سایر استان‌های افغانستان سکونت دارند درباره ظرفیت درمانی ایران بسیار پایین است. آنها هنوز پاکستان، هند و ترکیه را مقصدی برای درمان می‌دانند.» او در ادامه افزود: «ایران هم قابلیت رقابت با این کشورها را دارد و در این زمینه باید نسبت به تبلیغ کار خود در افغانستان بیشتر تلاش کند. اکنون افغان‌ها بیمارستان‌های معروف هند را می‌شناسند اما بیمارستان‌های ایران در بین افرادی که دور از مرز غربی هستند ناشناخته است.»

او در پایان بیان کرد: «ویزای هند رایگان و شش ماهه است به این ترتیب افغان‌ها یک تیر و چند نشان می‌زنند؛ هم تفریح می‌کنند هم به درمان بیماری خود می‌پردازند. ضمن اینکه صدور ویزا برای آنها بسیار آسان است. اما برای ورود به ایران باید راه زیادی برای گرفتن ویزا طی کرد. هزینه آن ۴۰ یورو است و حدود ۴۰ یورو دیگر نیز برای ضمانت دریافت می‌کنند. ضمن اینکه ویزای افغانستان به ایران سه ماهه و یکبار ورود است به این ترتیب افغان‌ها هند را به ایران برای درمان ترجیح می‌دهند.»