پاکروان دلیل برگزاری این رویداد را ترویج فرهنگ سفر جسورانه عنوان کرد و گفت: «ما معتقدیم سفر مستقل به همه افراد کمک می‌کند تا بتوانند تجربیات حیرت‌انگیزی کسب کنند.» او درباره سخنرانان این رویداد که سه نفر از گردشگران حرفه‌ای از سراسر دنیا هستند، تصریح کرد: «تیموتی ورن، گردشگر فرانسوی یکی دیگر از مربیان این همایش است. او به بیش از ٤۰ کشور در سراسر ۵‌ قاره سفر کرده و به تنهایی طول نروژ، بیابان‌های پاتاگونیای شیلی و ‌کوه‌‌های صخره‌ای ‌کانادا و هیمالیای نپال را رکاب زد‌ه است. ژاله فیروزبخت نیز موفق شده علاقه‌اش به دنیای مُد و سفر کردن را باهم تلفیق کند و به عنوان یک خریدار ارشد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی کار‌ ‌‌کند. لوکا الفاتی، اهل ایتالیا هم تا به حال به صد کشور سفر کرده است و یکی از بهترین راهنمایان سفر به دشت لوت ایران است.» او در قسمتی از سخنانش در این نشست به امکاناتی که ایرانیان در اختیار دارند و از آن استفاده نمی‌کنند، اشاره کرد و گفت: «ما در ایران عادت داریم جاده‌های مستقیم را طی کنیم. همه فقط سفر به شمال را بلدند؛ در صورتی که مناطق حیرت‌انگیزی در سیستان و بلوچستان و بوشهر وجود دارد که مغفول مانده‌اند. ما سعی داریم در قالب این رویدادها دریچه تازه‌ای را در ذهن ایرانیان باز کنیم تا بتوانند سفر متفاوتی را تجربه کنند.»

انتخاب مقصد بعدی سفر

نماینده تیم برگزارکننده این رویداد نیز در بخش دیگری از این نشست از اهمیت فرهنگ سفر و جسارت برای رشد و توسعه یک کشور سخن گفت و تاکید کرد: «ما باور داریم این رویداد می‌تواند به ایرانیان علاقه‌مند به سفر کمک کند تا بتوانند سفر جسورانه و مستقل را تجربه و مقصد بعدی خود برای سفر را پیدا کنند.» رضا غیابی ادامه داد: «ما معتقدیم این روزها با وجود اینترنت سفر کردن بسیار راحت‌تر از قبل است و می‌توان با دانستن تکنیک‌هایی که ما در این رویداد قصد آموزش آن را داریم، به‌راحتی، مستقل و متفاوت سفر کرد و گستره‌ فکری خود را گسترش داد.»

به گزارش «دنیای اقتصاد»، تهران تراول‌شو، با هدف ترویج فرهنگ سفر جسورانه ۲و ۳ آذرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و میزبان بیش از ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان به سفر است. این همایش با هدف آموزش شیوه‌های سفر مستقل، برای همه کسانی است که آرزو دارند از سفر بیشتر لذت ببرند. در این همایش، گروهی از باتجربه‌ترین گردشگران بین‌المللی در قالب سخنرانی و کارگاه، تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا بتوانند با شیوه‌هایی متفاوت‌تر از همیشه سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنند.در این رویداد چندرسانه‌ای سعی می‌شود موضوعات مهمی چون انگیزه، دانش، ابزار، فنون و همچنین جرات سفر همچون فردی باتجربه، مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شرکت‌کنندگان در این رویداد، مهارت و دانش در مورد چگونگی برخورد با موانعی چون ویزا، زمان، زبان و هزینه را می‌آموزند تا بتوانند جرات و اعتماد به‌نفس ورود به جهانی مملو از امکانات را بیابند.