به گزارش «چمدان»، رسانه‌هایی چون دیلی‌صباح از ترکیه، نیشن از پاکستان، دیلی‌استار از لبنان، تلویزیون سوئیس، لا رجونه و آسکانیوز از ایتالیا در گزارش‌هایی به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشتند: «بعد از انقلاب ۱۹۷۹ مقامات تازه مستقر شده، مقبره رضاشاه پهلوی را در جنوب تهران تخریب کردند. اما روز دوشنبه، رئیس کارگروه میراث‌فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت که در طول طرح گسترش اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی، جسد مومیایی‌شده‌ای را پیدا کرده‌اند. به‌گفته حسن‌خلیل‌آبادی این احتمال وجود دارد که این جسد متعلق به رضاشاه پهلوی باشد. او اظهار کرد که این مساله بررسی خواهد شد.»

اما یورونیوز ایتالیا در گزارشی با جزئیات بیشتری به نشر این خبر پرداخت. در وبگاه این رسانه آمده است: «کارهای حفاری در یک کارگاه عمرانی در شهرری، واقع در جنوب تهران می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین اسرار ایران را حل کند. رئیس کارگروه میراث فرهنگی شورای شهر پایتخت ایران اعلام کرد که جسد مومیایی شده مردی را پیدا کرده که بنابر برخی منابع می‌تواند رضا پهلوی، اولین شاه از سلسله پهلوی و پدر آخرین شاه ایران باشد؛ جسدی که از چند دهه قبل گم شده بود.» اما ابهامات در این زمینه همچنان ادامه دارد. درحالی که مسوولان حرم عبدالعظیم در همان ساعات اولیه، پیدا شدن یک مومیایی را تکذیب کردند، یک ری‌شناس به «شهروند» گفته است: «در منابعی که به آن رجوع کرده‌ام گفته شده در آن نقطه فرد دیگری به شکل مومیایی دفن نشده. بنابراین اگر این جنازه کشف شده مومیایی باشد، صددرصد مربوط به پهلوی اول است؛ به‌خصوص که آن‌جا هیچ‌وقت محل تدفین مومیایی نبوده است.»

احمد ابوحمزه از منابعی از آستان حرم عبدالعظیم نقل کرده که یک جسد کشف شده است: «آنچه من می‌دانم این است که دوستان آستان گفته‌اند که یک جسد پیدا شده و حتی آقای خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای‌شهر تهران هم تأیید کرده است. در این عملیات عمرانی، آن محوطه را ١٠ متر حفر کرده‌اند. اینجا همان نقطه‌ای است که قبلا مقبره اصلی رضا شاه پهلوی بود و همان اوایل انقلاب تخریب شد.»  فعالان میراث فرهنگی معتقدند مساله اصلی، میراث فرهنگی است، نه سیاست. آنها تاکید می‌کنند این جنازه مربوط به هر که باشد، اول باید تدفین شود و چنانچه ثابت شود که تاریخی است، می‌تواند نگهداری شود.  در این زمینه گزارشی نیز در «صفحه تاریخ» امروز چاپ شده است.