به گزارش «میراث آریا»، علی‌اصغر مونسان در ادامه طراحی صنایع‌دستی را از دیگر موضوعاتی دانست که هنرمندان باید به آن توجه کنند: «اطلاع از سلیقه مشتری و نوآوری در طراحی، بی‌تردید در فروش صنایع‌دستی موثر خواهد بود. همچنین برندسازی در این بخش حائز اهمیت است.» وی همچنین تاکید کرد: «صنایع‌دستی نباید به صورت فله‌ای به فروش برسد؛ چراکه این آثار به دست هنرمندان ما ساخته شده است و باید ارزش آنها حفظ شود.»  معاون رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سازمان میراث‌فرهنگی برای حوزه بازاریابی و فروش صنایع‌دستی برنامه‌های جدی دارد، گفت: «ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی با توجه به اعتبارات سازمان میراث‌فرهنگی نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار دارد. تلاش می‌کنیم در همه شهرهای بزرگ کشور بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایجاد شود.»

مونسان درباره دیگر موضوعاتی که در حال پیگیری هستند توضیح داد و گفت: «ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در مجتمع‌های بین‌راهی از دیگر برنامه‌هاست. امروز این مجتمع‌ها در حال افزایش است و می‌توان اعطای مجوز به آنها را به ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی مشروط کرد.» او همچنین به دو طرح اشتغال روستایی و طرح اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: «برای طرح اشتغال روستایی ۱۲هزار میلیارد تومان منابع تعیین شده است که ۲۰درصد از این منابع به بخش صنایع‌دستی و گردشگری اختصاص دارد. این منابع با سود ۶درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.» مونسان ادامه‌داد: «همچنین در طرح اشتغال فراگیر که منابع آن در بودجه سال ۹۷ تعیین شده، نگاه ویژه‌ای به سازمان میراث‌فرهنگی شده است و به‌زودی با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه مراحل اجرای این طرح نیز آغاز می‌شود.» معاون رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرد در روز ۲۰ خرداد، همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی، همایشی بزرگ با حضور تمام هنرمندان صنایع‌دستی کشور برگزار شود تا توجه مردم و مسوولان به این بخش بیش از پیش جلب شود.

در ادامه این مراسم سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: «سال ۹۶ با ۱۹درصد رشد در صادرات صنایع‌دستی و ۲۵درصد رشد در حوزه فروش داخلی به پایان رسید.» پویا محمودیان اضافه کرد: «افتتاح خانه ایرانی در رویداد «تبریز۲۰۱۸»، تاکیدی بود که ما برای افتتاح خانه ایرانی در سراسر کشور داریم. در ماه‌های آتی خانه‌های ایرانی در استان‌های دیگر هم افتتاح خواهند شد. همچنین افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی در کرمانشاه جزو اتفاقات خوش امسال به شمار می‌رود.» او اظهار کرد: «سی‌امین نمایشگاه صنایع‌دستی شهریور ماه ۹۷ برگزار خواهد شد و مراسمی برای بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی ۲۰ خرداد برگزار می‌شود.» سرپرست معاونت صنایع دستی با اشاره به اینکه موزه صنایع دستی به‌زودی افتتاح خواهد شد، گفت: «ساختمانی در خور شأن صنایع‌دستی در موزه سعدآباد به موزه صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرده‌است و در آینده‌ای نه‌چندان دور این موزه دوباره افتتاح می‌شود و صنایع‌دستی صاحب موزه‌ای در خور شأن خود خواهد بود.»