بهارِ شیرین در «شیرین بهار»

این دشت که به شیرین بهار هم معروف است، از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا است که در ۴۵ کیلومتری شهر قلعه خواجه و یکصد کیلومتری مسجدسلیمان و ۲۲۰ کیلومتری اهواز قرار دارد و در فصل بهار انتظار بسیاری از گردشگرانی را می‌کشد که علاقه‌مند به طبیعت هستند؛ طبیعت منحصربه‌فردی که هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.  جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مانند تالاب گندیکال، رودخانه شیمبار، آبشار پل نگین، دشت جنگلی جلگه شیمبار، پل نگین، بقایای آسیاب‌های آبی تتگ‌سنان، قلعه دختر، کوه قلندرون، قلعه کله قندی، قلعه آهنگری، امامزاده صالح ابراهیم در دامنه کوه دمه، امامزاده بابا زاهد، امامزاده محمد ابن حمام در ضلع شرقی شیمبار و شیرهای سنگی و کهریزهای عهدکهن از جمله دیدنی‌های این منطقه است که می‌تواند یک سفر ۳ تا ۴ روزه دلچسب را برای شما رقم بزند. 

اگر شانس با شما یار باشد در تالاب شیمبار که یک منطقه حفاظت شده در امتداد رشته کوه‌های زاگرس است و آب و هوایی معتدل و بارش فراوان باران به‌ویژه در پاییز و زمستان دارد، می‌توانید گونه‌های بسیاری از پرندگان را مانند پلیکان، چلچله، کشیمیان و... ببینید. متاسفانه در این دشت با وجود آنکه روزگاری انواع خرس، گرگ، کفتار، گله‌های گراز و پرندگان شکاری مانند عقاب و کرکس زندگی می‌کردند، حالا به‌دلیل شکارهای غیرقانونی بیشترشان از بین رفته‌اند.  همچنین دشت شیمبار دارای جنگل‌های پوشیده از درختان بلوط، بادام، بوته‌های وحشی، انواع قارچ و مرکبات، انگور کوهی، توت، انار و سیب است که از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت در این منطقه به‌شمار می‌آید.  اکثر کسانی که در این محدوده زندگی می‌کنند کوچ‌نشینان ایلات بختیاری هستند و شما هم برای آنکه بخواهید چند روزی در این منطقه بمانید اقامت‌تان می‌تواند در چادر باشد. برای همین اگر قصد سفر به این منطقه را دارید بهتر است با تور این کار را کنید تا از امکانات طبیعت‌گردی بهتری هم برخوردار شوید.

چون این محدوده دارای جاذبه‌های ورزشی و تفریحی بسیاری از جمله قایقرانی، ماهیگیری، عکاسی، پیاده‌روی و کوهنوردی نیز هست و با برنامه‌ریزی درست و با کمک تورلیدر می‌توانید به همه آنها دست پیدا کنید.  برای رفتن به این دشت بکر و زیبا مسیر جدید مسجدسلیمان به شهرکرد را می‌توانید انتخاب کنید. مسیرهای مال‌رو و فرعی نیز وجود دارند که با پیاده‌روی امکان تردد در آنها و مشاهده طبیعت اطراف وجود دارد. بهترین سوغاتی‌هایی که از این منطقه عشایری با خود می‌توانید به یادگار ببرید نیز چوق، گلیم، قالی، لباس‌های محلی، پنیر محلی، کره محلی، روغن محلی، کشک، قارا، عسل و نان تیری و پیشنهاد آمدن به این نقطه زیبا به اطرافیانتان است.